Veterný mlyn
Autor: Ing. Machajdíková Eva
Škola: Základná škola Ul. kpt. Nálepku 855/12, Nové Mesto nad Váhom
Perex:
Využitie alternatívnych zdrojov energie.
Predmety:
Fyzika, Chémia, Biológia, Geografia, Prírodoveda, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: papier,kovový stojan,vrtuľa,dynamo,vrtačka,lepiaca páska, vodiče
Cieľ:
Pokusom overujeme premenu veternej energie na elektrickú energiu. Žiaci sa môžu zamyslieť nad využívaním alternatívnych zdrojov energie. Manuálne sa zdokonalili v činnostiach pri zhotovení modelu.
Metodický postup:
Prípravná fáza: vymyslenie modelu stavby veterného mlynu, pracovný postup pri montáži. Navrhnutie zostrojenia stojanu pre vrtuľu a uchytenie dynama. Premyslenie elektronického zapojenia majáku a LED diód.
Realizačná fáza:
A: zhotovenie majáka
B: veterný mlyn
Spôsob motivácie: bližšie informácie do problematiky alternatívnych zdrojov energie a využitie v praxi a v škole.
Zapojenie žiakov: dobrovoľná účasť.
Obmeny pokusu: svietiace zariadenie by sa dalo nahradiť modelom lampy, modelom svietiaceho mestečka ....
Popis výstupov pokusu: tento model môžeme využiť ako pomôcku na hodinách biológie, fyziky,chémie, ochrany životného prostredia.
Podobne môžeme využiť aj prezentáciu.
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme využitie rovesníckeho/partnerského vzdelávania a kvalitne zdokumentovanú prípravu a realizáciu pomerne náročného zariadenia. Zaujímavé by bolo pri vhodných podmienkach pokusom v exteriéri dokázať priamo premenu veternej energie na elektrickú, čo podmienky učebne žiaľ nedovoľujú."