Kvet
Autor: Ing.Iveta Petíková
Škola: Súkromná základná škola s materskou školou pre žiakov a deti s autizmom, Košice 2 - Myslava
Perex:
Nakoľko sa jedná o deti s diagnózou autizmus zvolili sme jednoduchší pokus. V prvom pokuse sme zvolili demonštráciu pokusu pre celú triedu, ale vzhľadom k aktivite našich detí bol pokus neplatný, preto je video natočené komornejšie a nie v priestoroch triedy. Pokus pozostáva s jednoduchej demonštrácie sily vody.
Predmety:
Fyzika
Vek: 6+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: papier, nožnice, nádobka s vodou
Cieľ:
Cieľom pokusu bolo jednoduchou formou ozrejmiť deťom, že vode je silný element a že prenikne takmer všade. Táto vlastnosť vody je využiteľná nielen v bežnej praxi, ale aj ako alternatívny zdroj energie.
Metodický postup:
Pokus bol realizovaný s menšou skupinou detí s diagnózou autizmus. Vzhľadom na ich hendikep bolo potrebné deťom vopred oznámiť, aký bude postup a čo bude výsledkom pokusu. Deti pracovali podľa postupu nasledovne:
- z papiera si vystrihli motív v tvare kvetu
- pripravili si nádobu s vodou
- papierový kvet poskladali tak, že všetky lupienky zložili smerom dovnútra
- zložený kvet položili na hladinu vody
- papier v styku s vodou začas vodu vpíjať a svojou váhou sa začal narovnávať až sa kvet úplne rozvil na hladinu.
Deti mali so samotného pokusu nesmiernu radosť a výsledkom pokusu bolo okrem iného aj rozhovor o sile vody a o tom, ako by bolo možné využiť vlastnosti vody aj na environmentálne účely. Deti s diagnózou autizmus majú svoje vnímanie sveta a preto už len rozprúdenie rozhovoru na danú tému ich prebudená kreativita bolo pozitívum a ak by nezasiahol učiteľ pokus by opakovali dodnes......
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme jednoduchý pokus, prispôsobený možnostiam žiakov s autizmom a záverečnú diskusiu o vlastnostiach a využití vody ako zdroja energie."