Vodný mlyn
Autor: Ing. Machajdíková Eva
Škola: Základná škola Ul. kpt. Nálepku 855/12, Nové Mesto nad Váhom
Perex:
Overenie premeny vodnej energie na elektrickú.
Predmety:
Fyzika, Biológia, Geografia, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: koliesko z kolobežky,hliníkové plechy, LED dioda dynamo, drevená podložka, oceľové držiaky, matice a skrutky,farebné papiere, rúčka z mlynčeka na kávu
Cieľ:
Overenie premeny vodnej energie na elektrickú
Metodický postup:
Prípravná fáza: získanie informácií o alternatívnych druhoch energie, vymyslenie modelu vodného mlynu, príprava pomôcok na zhotovenie vodného mlynu
Realizačna fáza: A: výroba modelu vodného mlynu
B: výroba domčeku
C: pripojenie LED diody ku dynamu
Spôsob motivácie: žiaci získali nové informácie o druhoch alternatívnej energie a jej využitie v realnom živote, žiaci mohli dobrovoľne vytvoriť model vodného mlynu.
Zapojenie žiakov: zapojil sa 1 žiak
Popis výstupov: pomocou modelu sa žiaci presvedčili o premene vodnej energie na elektrickú. Žiak v domácich podmienkach overil pomocov silného prúdu vody roztočenie kolesa vodného mlyna. V škole netečie voda silným prúdom ktorý by roztočil koleso vodného mlyna, preto sme pri prezentácií v triede na roztočenie mlynského kolesa použili mechanickú silu.
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme využitie dostupných materiálov na zhotovenie názornej a funkčnej pomôcky a prácnosť vyrobenia modelu vodného mlyna. Bolo by vhodné pri príprave a realizácii pokusu viac uplatniť tímovú prácu žiakov a zároveň podrobnejšie opísať postup pokusu."