Úvod Klimatické zmeny Skleníkový efekt

Skleníkový efekt

Pridané: 15.05.13 Názov: Skleníkový efekt
Autor: RNDr. Anna Macková
Škola: ZŠ s MŠ Pliešovce, Pliešovce

Perex:
Najjednoduchší spôsob ako deťom priblížiť skleníkový efekt je uskutočniť ho pred ich vlastnými očami. Diskutovať s nimi o dôsledkoch tohto javu a zamýšľať sa nad možnosťami znižovanie emisií CO2.

Predmety:
Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Informatika, Geografia, Prírodoveda, Vlastiveda

Vek: 10+

Trvanie: viac ako 45 minút

Miesto: Trieda, Exteriér

Pomôcky: 2 teplomery, váhy, misky s rovnakým množstvom snehu alebo ľadu, sklenený 5l pohár alebo sklenená misa, hodiny, lavica alebo stôl

Cieľ:

1.Na pokuse sa žiaci presvedčia, že sneh sa skôr roztopí pod "skleníkom" ako keď naň Slnko priamo svieti. 2. Žiak si uvedomí, že "skleník" vytvára aj on každodennou priamou alobo nepriamou produkciou oxidu uhličitého 3. Diskutuje o dôsledkoch skleníkového efektu 4. Učitelia i žiaci hľadajú spôsoby, ako môže každý jedinec prispieť k znižovaniu produkcie CO2

Metodický postup:

Prípravná fáza:1. Učiteľ pripraví pomôcky a počká na vhodné poveternostné podmienky najlepšie sa nám pozorovalo za mrazivého slnečného dňa.

2. Žiaci získavajú z dostupnej literatúry a internetu informácie o skleníkovom efekte

Realizácia: 1. Pri pripravených pomôckach vyzve učiteľ žiakov k vysloveniu hypotézy o tom, ktorý sneh ( ľad ) sa skôr roztopí: pod sklenenou misou alebo ten voľne položený.

2. Na priložený papier napíšu čas a teplotu na oboch teplomeroch. Meranie opakujú každú polhodinu a v závere už môže sledovať celá trieda a diskutovať pritom o podstate skleníkového efektu a jeho dôsledkoch na prírodu.

Mladší žiaci o priebehu pokusu a skleníkovom efekte pripravia nástenku .

Starší žiaci na fyzike vypracujú písomný protokol z pokusu.

Zaujímavejšie bolo konanie pokusu vonku.  Hlavne mladší žiaci boli prekvapení, že skôr sa roztopil sneh " schovaný" pod sklenenou misou.

V našej škole sa každoročne v novembri koná žiacka vedecká konferencia, na ktorej budú pred celou školou a rodičmi prezentovať výsledky svojho pokusu formou prezentácie v power pointe.


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Dokumenty:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Pekný pokus na vysvetlenie skleníkového efektu. Zvlášť hodnotná je aj náväznosť práce rôznych vekových kategórií. Oceňujeme, že pokus si môže vyskúšať každý žiak buď doma alebo na vyučovaní. Daný pokus by mohol byť lepšie spracovaný do prezentácie."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie

E-learning

E-learning je moderná forma vzdelávania. Oblasť energetických služieb a poradenstva je vynikajúca príležitosť na rozšírenie obsahu vzdelávania o problematiku úspor energie a energetické zhodnocovanie budov v domácnostiach alebo malých prevádzkach. Ponúkame vám on-line k...



Ďalšie informácie