Úvod Úspory energie Je teplý vzduch rovnako ťažký ako studený?

Je teplý vzduch rovnako ťažký ako studený?

Pridané: 28.03.12 Názov: Je teplý vzduch rovnako ťažký ako studený?
Autor: Mgr. Miriam Libová
Škola: Základná škola Hliník nad Hronom, Hliník nad Hronom

Perex:
Pokusom si žiaci overovali vlastnosti vzduchu. Zisťovali, ako sa teplý vzduch počas vykurovacieho obdobia pohybuje. Naučili sa, ako rozmiestniť nábytok v miestnosti.

Predmety:
Fyzika

Vek: 12+

Trvanie: do 45 minút

Miesto: Trieda

Pomôcky: štvorec papiera asi 20 cm x 20 cm, ceruzka, nožnice, špagát dlhý asi 20 cm, ihlu, zdroj tepla (radiátor , sviečka)

Cieľ:

Žiak vie: 1. vymenovať vlastnosti plynov, 2. zrealizovať pokus podľa postupu, 3. vyvodiť záver z pokusu, 4. prakticky využiť poznatky z realizácie pokusu (správny spôsob uloženia nábytku pri radiátore a správne vetranie).

Metodický postup:

Pokus: Je teplý vzduch rovnako ťažký ako studený?

Učivo: Vlastnosti plynov

Tematický celok: Vlastnosti kvapalín a plynov

Predmet: fyzika

Ročník: šiesty

Cieľ:

Žiak vie:

1. vymenovať vlastnosti plynov,

2. zrealizovať pokus podľa postupu,

3. vyvodiť záver z pokusu,

4. prakticky využiť poznatky z realizácie pokusu (správny spôsob uloženia nábytku pri radiátore a správne vetranie).

Scenár pokusu:

  1. Oboznámiť žiakov s témou pokusu a jeho cieľmi.
  2. Motivácia:

V súčasnosti sa veľa hovorí o tom, ako šetriť energiu, ako znižovať náklady za energie. Jedným zo spôsobov ako to dosiahnuť, je mať správne umiestnený nábytok v miestnosti a správne vetrať. Aký je ten správny spôsob? Odpoveď vám dá pokus.

  1. Žiakom rozdáme papiere s pracovným postupom a podľa neho zrealizujú pokus, na ktorý si doniesli pomôcky.
  2. Realizáciu pokusu zaznamenajú fotografiami, videom.
  3. Ako výstup pripravia prezentáciu, ktoré bude obsahovať aj zistenia pokusu.
  4. Prezentovanie výsledkov pokusu pred spolužiakmi.

Pokus je jednoduchý, môžu ho realizovať sami žiaci samostatne alebo v skupinách (výhodnejšie je v skupinách, ak chceme zaznamenávať pokus fotografiami a videom).


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Dokumenty:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Veľmi jednoduchý a zároveň efektný pokus s potenciálom okamžite pozmeniť správanie žiakov želaným spôsobom. Využitie špirály ako nástroja na dokázanie pohybu vzduchu odporúčame do budúcnosti nahradiť zrozumiteľnejšou metódou."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie

E-learning

E-learning je moderná forma vzdelávania. Oblasť energetických služieb a poradenstva je vynikajúca príležitosť na rozšírenie obsahu vzdelávania o problematiku úspor energie a energetické zhodnocovanie budov v domácnostiach alebo malých prevádzkach. Ponúkame vám on-line k...



Ďalšie informácie