Úvod Úspory energie Ako nespôsobovať tepelné straty?

Ako nespôsobovať tepelné straty?

Pridané: 28.03.12 Názov: Ako nespôsobovať tepelné straty?
Autor: Mgr. Miriam Libová
Škola: Základná škola Hliník nad Hronom, Hliník nad Hronom

Perex:
Ako zbytočne nespôsobovať tepelne straty sa žiaci dozvedeli jednoduchým pokusom, v rámci ktorého pozorovali, ako prúdi teplý vzduch v miestnosti.

Predmety:
Fyzika

Vek: 12+

Trvanie: do 10 minút

Miesto: Trieda

Pomôcky: kotúč tenkého toaletného papiera, 2 ks špagátu dlhého 1 meter, lepiacu pásku, zapnutý radiátor pod oknom, fotoaparát

Cieľ:

Žiak vie: 1. Vymenovať vlastnosti plynov. 2. Zrealizovať jednoduchý pokus, zaznamenať jeho priebeh a vyvodiť z neho závery. 3. Závery pokusu aplikovať v praxi - rozmiestnenie nábytku v primeranej vzdialenosti od radiátora.

Metodický postup:

Pokus: ako nespôsobovať tepelné straty?

Učivo: Vlastnosti plynov

Tematický celok: Vlastnosti kvapalín a plynov

Predmet: fyzika

Ročník: šiesty

Cieľ:

Žiak vie:

  1. Vymenovať vlastnosti plynov.
  2. Zrealizovať jednoduchý pokus, zaznamenať jeho priebeh a vyvodiť z neho závery.
  3. Závery pokusu aplikovať v praxi - rozmiestnenie nábytku v primeranej vzdialenosti od radiátora.

Scenár pokusu:

  1. Oboznámiť žiakov s témou pokusu a jeho cieľmi.
  2. Motivácia:

Máme v škole a v našej triede rozmiestnený nábytok tak, že pomáhame šetriť energiu a tým aj znižujeme náklady na poplatky za energie. Odpovieme si spolu po realizovaní jednoduchého pokusu, ktorý nám ukáže ako prúdi vzduch zohriaty radiátorom.

  1. Žiakom rozdáme papiere s pracovným postupom a podľa neho zrealizujú pokus, na ktorý si doniesli pomôcky.
  2. Realizáciu pokusu zaznamenajú fotografiami, videom.
  3. Ako výstup pripravia prezentáciu, ktoré bude obsahovať aj zistenia pokusu.
  4. Prezentovanie výsledkov pokusu pred spolužiakmi.

Pokus je jednoduchý, môžu ho realizovať sami žiaci samostatne alebo v skupinách (výhodnejšie je v skupinách, ak chceme zaznamenávať pokus fotografiami a videom).


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Dokumenty:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Pokus je jednoduchý a názorný, dobre opísaný, sledovaný jav je dobre zdôvodnený, poučenie je zrejmé a okamžite aplikovateľné v každodennom správaní žiakov. Metodický postup je výborný, chýba však samostatné bádanie žiakov."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie

E-learning

E-learning je moderná forma vzdelávania. Oblasť energetických služieb a poradenstva je vynikajúca príležitosť na rozšírenie obsahu vzdelávania o problematiku úspor energie a energetické zhodnocovanie budov v domácnostiach alebo malých prevádzkach. Ponúkame vám on-line k...



Ďalšie informácie