Úvod Separovaním k úsporám

Separovaním k úsporám

Pridané: 28.03.12 Názov: Separovaním k úsporám
Autor: Bc. Aneta Balošáková
Škola: Základná škola Gessayova, Bratislava 5 - Petržalka

Predmety: Biológia, Matematika, Informatika, Geografia, Etická výchova

Vek: 12+

Trvanie: viac ako 45 minút

Miesto: Trieda, Exteriér

Pomôcky: PC, dataprojektor, písacie potreby, kalkulačka

Cieľ

CIELE: • pochopiť podstatu separácie odpadu (triedením odpadu pomáhame nielen životnému prostrediu, ale aj sebe a to stránke zdravotnej, sociálnej aj ekonomickej) • uvedomiť si, že - vytriedený odpad sa stáva druhotnou surovinou, vracia sa do výroby a tak sa znižujú nároky na prírodné zdroje a energiu, - separáciou sa zabezpečuje materiálové zhodnotenie odpadu, - šetria sa surovinové zdroje; • naučiť sa ako správne separovať odpad • separovať komunálny odpad v priebehu

Metodický postup

 

Na hodine biológie sa žiaci dozvedia prečo je dôležité separovať odpad a čo sa dá vyrobiť druhotnou úpravou rôznych materiálov (sklo, papier, plasty). V súbore s názvom „Motivácia“ je presne definované čo sa žiakom prezentovalo, aby pochopili dôležitosť triedenia odpadu. Každý žiak dostane formulár, do ktorého najbližší mesiac značí koľko odpadu vyseparoval v ktorý deň. V tabuľke zapíšu tiež počet členov ich rodiny v danej domácnosti. Kvôli kontrole, na začiatku každého týždňa napíše každý žiak koľko vyseparoval s ktorého materiálu. Aby boli žiaci motivovaní, učiteľka matematiky separuje a značí si triedenie odpadu počas 4 týždňoch s triedou. Po uplynutí 4 týždňoch, učiteľka počíta svoje možné

úspory na triedení odpadu na tabuľu (kvôli ukážke počtov). Žiaci majú na spracovanie výsledkov ďalší týždeň po uplynutí triedenia odpadu v domácnostiach. Všetci žiaci prezentujú na hodine svoje výsledky a vzájomne si ich porovnajú. Traja žiaci počítajú svoje úspory na tabuľu.

Každý žiak je hodnotený z matematiky a biológie.

 

 

 


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Dokumenty:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Praktický a náučný projekt, ktorého výhodou je dlhšie obdobie trvania. Výhodou je aj názornosť opatrenia, jeho priebehu a konkrétnych výsledkov. Do budúcnosti možno aktivitu ďalej konkretizovať."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborné vyučovanie

Hľadáte zaujímavé aktivity na svoje vyučovanie? Animácie o rôznych energetických zariadeniach a princípoch ich fungovania? V sekcii Odborné vyučovanie sú pre vás pripravené kapitoly o energii, jej výrobe a spotrebe, moderných technológiách, poradenstve ako aj základoch energetického zhodnocovania budov.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie