Ako sa dá robiť reklama úsporám energie
Autor: Ing. Marta Rovná
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Cudzí jazyk, Fyzika, Chémia, Výtvarná výchova
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: počítač, farby - temperové, vodové akrylové, farebné ceruzky, adresné štítky, výkres, laminovacia fólia
Cieľ
Cieľom aktivity bolo žiakov motivovať k osvete na úsporu energie, jednak v širokej verejnosti, ale aj medzi rovesníkmi. Na osvetu a propagáciu úspory energie žiaci použili rôzne slovné hry a výtvarné techniky. Aktivita je prepojením environmentálnej tematiky a detskej tvorivosti. Ide o podporu a propagáciu myšlienky trvaloudržateľného rozvoja v rámci reklamy z tvorivej dielne detí.
Metodický postup
Postup realizácie aktivity;
V počiatočnej fáze aktivity sa žiaci venovali téme úspory energie a mali za úlohu odpozorovať vo svojom okolí, kde sa stretli s osvetou na úsporou energie a akými formami táto osveta a reklama bola realizovaná.
Spôsob motivácie a zapojenia žiakov;
Žiaci dostali ukážky reklamných pútačov, fotografií, záložiek, odznakov a iných predmetov, kde bol umiestnený obrázok alebo text nabádajúci ľudí k úsporám energie. Názorná ukážka mala za cieľ u žiakov evokovať vlastnú predstavu o konečnej podobe ich samostatnej práce.
Možné obmeny aktivity;
Samostatná práca žiakov mohla mať podobu 1. Hry len s obrázkami, 2. Hry len s textom alebo 3. mohla byť kombináciou slova a obrázku. Pri výtvarných technikách bolo povolené nielen ručné spracovanie, ale aj použitie grafických funkcií počítača. Aktivita rozvíja u žiakov estetické cítenie, ale aj environmentálne vedomie a informovanosť, podporuje kombináciu výrazových prostriedkov, využívanie slovných obratov spisovnej reči. Rozvíja schopnosť stručne a efektívne vyjadriť potreby úspory energie a podporuje u žiakov rozvíjanie priestorovej a farebnej harmónie.
Hodnotenie aktivity;
Najlepšie práce sa stali súčasťou pomôcok pri realizácii kampane
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Netradičné prevedie projektu využívajúce vizuálne prvky, ktoré môžu byť pre deti a mladých ľudí zaujímavejšie ako siahodlhé texty. Výroba reklamných predmetov je perspektívnym a motivačným faktorom, ktorý by mohol byť ešte viac využitý väčším nasadením žiakov. Do budúcnosti odporúčame spracovať aktivitu detailnejšie a doplniť viac materiálov dokumentujúcich jej priebeh."