Ja šetrím, šetri aj ty!
Autor: Mgr.Martina Kullová
Škola: Základná škola Svrčinovec 336, Svrčinovec
Perex:
Naučiť sa šetriť a chrániť prírodu prostredníctvom malých energetických opatrení v domácnosti.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 ine
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
úspora sa nepočítala
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
2 týždeň/týždňov
Východiskový stav
Prostredníctvom dotazníka, ktorý vyplnili rodičia sme zistili, že v šetrení energie a prírody môže každý niečo pozitívne urobiť. Vychádzali sme z toho,že: "Čo sa za mladi naučíš, na starosť akoby si našiel...!" To znamená, že treba začať už v detstve, aby sa to stalo pre človeka samozrejmosťou.
Realizačný tím
učitelia, žiaci, vedenie školy, školník, ostatní zamestnanci školy,
Riešenie
1. Pokračovanie energetických opatrení z minulého roka / Heslo: "Škola nemusí byť vysvietená ako Titanic". Ráno pred vyučovaním sme nezasviecovali všetky svetlá, len polovičné množstvo, sme na to zvyknutí.
2. Prenesenie energetických opatrení do domácností prostredníctvom našich žiakov. Žiaci si zrealizované opatrenie zaznačovali prostredníctvom piktogramov do schémy stromu. Energetické opatrenia začali robiť šiestaci, ale s tým, že museli zohnať pre túto aktivitu kamaráta alebo súrodenca.
Ďalšie využitie EO
Projekt Ekofondu máme zaradený v chémii pre 8. ročník. Títo žiaci sú hlavní realizátori projektu.
Komunikácia EO
partnerské vyučovanie, Svrčinovský spravodaj, týždenník Kysuce
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Páči sa nám snaha viesť žiakov k racionálnej spotrebe elektrickej energie v škole či doma. Oceňujeme najmä myšlienku projektu a jej prenos domov k žiakom. V projekte však nie je úplne jasné o aké energetické opatrenie alebo opatrenia ide."