Odpady a recyklácia
Autor: Mgr. Martina Sedláková
Škola: Základná škola, Jedľové Kostoľany
Perex:
Zníženie ekologickej stopy triedením a zberom odpadu.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 kg
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
Úspory vo forme ušetrenia komunálneho odpadu:
vyzbierali sme 2 000kg papiera,
vyzbierali sme 23kg plechoviek,
vyzbierali sme 184kg plastov,
vyzbierali sme 61kg bateriek a akumulátorov,
vyzbierali sme 98kg malých elektrospotrebičov.
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
7 mesiac/mesiacov
Východiskový stav
Odpozorovali sme, že v našej škole a v obci je veľa recyklovateľného odpadu pôvodu: papier, plasty, plechovky, použité prenosné batérie a akumulátory.
Realizačný tím
učitelia, žiaci, vedenie školy, školník, ostatní zamestnanci školy, rodičia,
Riešenie
1. Výroba odpadkových košov.
2. Požiadanie o zberné nádoby pre špeciálne druhy odpadov ako sú:
- batérie a akumulátory - INSA s.r.o.,
- elektrospotrebiče - školský recyklačný program Recyklo hry
- zberný kontajner na papier - Zberné suroviny Bratislava.
3. Zisťovanie výhod recyklácie pre jednotlivé druhy zberných surovín.
4. Samotný zber surovín.
5. Odovzdávania odpadu na príslušné zberné stanice.
6. Zníženie celkového komunálneho odpadu v obci - zníženie našej ekostopy.
Ďalšie využitie EO
Prepojenie s vyučovacím procesom: - chémia 6. roč.,Ekologické problémy Zeme; Znečistenie vzduchu - chémia 9. roč., Organické látky; Ekologické jedy; Rozložiteľnosť plastov v prírode - biológia 8.roč, - Následky znečisťovania vody a vzduchu - biológia 9. roč. - Životné prostredie organizmov a človeka (faktory ovplyvňujúce životné prostredie, starostlivosť životné prostredie). - fyzika 9. roč. - Energia a teplo (negatívny dopad komunálneho odpadu na životné prostredie)
Komunikácia EO
- výzva formou plagátov v škole - výzva formou plagátov a miestneho rozhlasu v obci - prezentácia na jednotlivých vyučovacích predmetoch žiakmi
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Zvolená aktivita je nepochybne užitočným a prospešným opatrením, ktoré rôznymi vhodnými formami vyzývalo k činnosti. Pre ešte lepší efekt do budúcnosti odporúčame zvoliť komplexnejší prístup a inovatívne podporovať separovanie aj v domácnostiach detí, prípadne toto prepojiť s ďalším energetickým opatrením."