Problémový projekt - vizitky pre hliadky EnergoPátrači
Autor: Ing. Stanislav Jurko
Škola: Základná škola Hanušovce nad Topľou, Hanušovce nad Topľou
Predmety: Informatika
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: zoznam všetkých 40 členov hliadok: moderne_77_zoznam.docx ukážka vytvorená učiteľom: moderne_77_ukazka---ziacka-hliadka.docx
Cieľ
- utvrdenie poznatkov o tvorbe hromadnej korešpondencie - uvedomenie si výhod hromadnej korešpondencie vo worde - uvedomenie si významu súťaže o šetrení energie na škole
Metodický postup
1.stanovenie hlavného cieľa
a) hromadné vytvorenie vizitiek pre EkoPátračov
b) výhody, nevýhody
2.upresnenie cieľa - akým programom vizitky žiaci vytvoria, žiakov som naviedol napríklad na možnosť vytvorenia on line vizitky, použitia free programov na vizitky.
Ukázal som im vytvorené vizitky vo worde napr. v súbore: moderne_77_ukazka-ziacka-hliadka.docx
3.riešenie projektu - žiaci našli nasledovné možnosti:
a)vytvorenie vizitiek on line na stránke: http://www.businesscardland.com/home/
b) free program na tvorbu vizitiek z internetu
c) word-hromadná korešpondencia
3.1. samotné vytvorenie vizitiek hromadnou korešpondenciou vo worde pomocou sprievodcu v slovenskom jazyku.
4.hodnotenie
Učiteľ pochválil najaktívnejších žiakov, vybral dve najlepšie práce. Niektorí žiaci začali úlohu rýchle riešiť online programom, no úlohu nedokončili pre všetkých 40-tich žiakov každému s jeho menom; iný podobne skončili pri free programe.
Výber bol ohodnotený v duchu nasledovného:
on line tvorba vizitiek plus : 1.rýchle vytvorenie ,mínus : 1. obmezené vzory, 2. bez databázy, 3. vizitky len s rovnakým menom - nutné prepisovať meno a priezvisko.
free programom: plus: 1.zdarma mínus: 1.v cudzom jazyku, nie je hromadným vytvorením
word 97 - hromadná korešpondencia plus: 1. známe prostredie, 2. slovenčina, 3. množstvo grafických nástrojov, 4. existencia sprievodcu pri tvorbe vizitiek, 5. možnosť vytvorenia databázy rôznych mien, mínus: 1. cena wordu
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Predpokladáme, že táto aktivita je predovšetkým súčasťou väčšieho projektu o úsporách energie na škole, sama osebe totiž so šetrením energie nesúvisí, je skôr formálnou záležitosťou. Výhodou je angažovanosť žiakov a prepojenie témy s vyučovaním informatiky, chýba však interaktívny a inovatívny rozmer úlohy."