Úspory energie v číslach
Autor: Mgr. Marián Katuš
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov
Predmety: Informatika, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Pomôcky: internet, odborná literatúra, písacie potreby,farebné papiere, pracovné listy, tlačiareň
Cieľ
Cieľom je spoznať dôležitosť rôznych zdrojov energie a možnosti šetrenia energiou prostredníctvom ukážok z rôznych vyučovacích predmetov.Cieľom je, aby žiaci mali predstavu aj o množstvách ušetrenej energie, nielen o jej formách.
Metodický postup
1. Rozdelenie úloh- prípravná fáza
- žiaci dostali do rúk príručku Úspory energie na školách a v domácnostiach v číslach a vzory letáčikov s témou Úspory energie - tieto materiály pre inšpiráciu žiakov pri tvorbe vlastných prác zostavili dvaja učitelia našej školy
2. Tvorba projektov a prezentácií, príprava pomôcok.
-žiaci si sami zvolili akou formou pripravia aktivity. Niektorí vytvorili powerpointové prezentácie, niektorí plagáty alebo letáčiky.
3. Partnerské vyučovanie- fáza realizácie
-učiteľ vybral 5 najlepších powerpointových prezentácií, ktoré umiestnil do všetkých počítačov v počítačovej učebni – tieto slúžili na výučbu témy o úsporách energie pre iné triedy. Niektorí žiaci prezentovali svoje práce formou letáčikov, ktoré sme využili pri práci žiackeho parlamentu na škole v rámci našej aktivity v module Škola v akcii . Žiaci pod vedením pedagógov pripravili školskú výstavu pre názorné vyučovanie pre deti mladšieho veku. Materiálom pre výstavu boli rôzne práce žiakov na tému úspor energie, doplnené aj pracovnými listami z iných zdrojov.
4. Hodnotenie- fáza spätnej väzby
Realizátori aktivít /žiaci 6. a 7. ročníka/ boli hodnotení známkou.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Aktivitou žiaci jednoznačne získali množstvo nových informácií, navyše prepojených s praxou. Na druhej strane však úlohám chýba inovatívny prvok, interaktívne zapojenie sa do ďalšej práce s prezentáciami a konkretizácia úloh."