Energia na každom kroku
Autor: Mgr.Martina Kullová
Škola: Základná škola Svrčinovec 336, Svrčinovec
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Hudobná výchova, Matematika, Informatika, Geografia, Dejepis
Vek: 13+
Trvanie: do 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: internet, dataprojektor, odborná literatúra, hudobný nástroj, písacie potreby,
Cieľ
Cieľom je spoznať dôležitosť rôznych zdrojov energie a možnosti šetrenia energiou prostredníctvom ukážok z rôznych vyučovacích predmetov.
Metodický postup
1. Rozdelenie úloh- prípravná fáza
- žiaci si podľa záujmu vybrali predmet, ktorý im je najbližší:
Chémia- téma: Galvanické články- premena chemickej energie na elektrickú
Geografia- téma: Energia na Váhu
Biológia- téma: Od fotosyntézy po čierne uhlie
Dejepis- téma: Už starí egypťania vedeli vyrobiť elektrický prúd, História používania elektrickej energie
Matematika- téma: Ekologické matematické úlohy
Slovenský jazyk- téma: Energia vo veršoch a v rozprávaní
Hudobná výchova- téma: Pieseň, v ktorej sa šetrí...
2. Tvorba projektov a prezentácií, príprava pomôcok.
-žiaci si sami zvolili akou formou pripravia aktivity. niektorí vytvorili powerpointové prezentácie, niektorí plagáty a trojrozmerné modely.
3. Partnerské vyučovanie- fáza realizácie
-žiaci 8. ročníka si pozvali mladších spolužiakov do svojej triedy, ktorú vopred pripravili na tento účel. Jeden žiak uvádzal jednotlivé aktivity.
4. Hodnotenie- fáza spätnej väzby
Najskôr boli hodnotení mladší žiaci staršími. Pomocou testových otázok zistili ich pozornosť. Realizátori aktivít /žiaci 8. ročníka/ boli hodnotení známkou.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"V aktivite je vhodne zvolené partnerské vyučovanie, kde si starší žiaci upevňujú vedomosti učením mladších spolužiakov. Na zváženie je veľké množstvo tém rôznych vyučovacích predmetov, ktoré boli žiakom zhustene odprezentované za jednu vyučovaciu hodinu."