Hory, mesto, energia
Autor: Mgr. Gabriela Šurínová
Škola: Základná škola, Jedľové Kostoľany
Predmety: Fyzika, Chémia, Biológia, Dejepis, Telesná výchova, Prírodoveda
Vek: 10+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Exteriér
Pomôcky: - naplánovať a objednať veci spojené s exkurziou
Cieľ
Ciele exkurzie: - zábavne sa vzdelávať, - vyskúšať svoje vedomosti a individuálne zručnosti , - zabaviť sa pri pohybových aktivitách, - vyskúšať si svoje schopnosti pri lezení na nestabilnú sieť v lezeckej sedačke a po lezeckej stene, - dozvedieť sa viac o zložení vody v Dunaji a o dôležitosti vody v živote človeka, - dozvedieť sa o nutnosti separácie a recyklovaní jednotlivých druhov odpadov, - vytvárať správny postoj k životnému prostrediu, - nadobudnúť skúsenosť s výrobou elektrickej
Metodický postup
Motivácia:
- oboznámenie žiakov s aktivitami Science Center - ATLANTIS pomocou plagátov a internetu,
- oboznámenie žiakov s programom festivalu HORY A MESTO
Zapojenie žiakov:
Festival Hory a mesto
- Žiaci si vyskúšali aká náročná je výroba elektrickej energie bicyklovaním, osvetliť miestnosť, ozvučiť obchodné centrum. Vlastnou skúsenosťou sa žiaci presvedčili, že na rozsvietenie klasických žiaroviek je potrebné oveľa viac energie ako na rozsvietenie žiariviek prípadne LED svietidiel.
- Formou súťaží a dotazníkov sa žiaci dozvedeli viac o separácií a recyklácií jednotlivých druhov odpadu.
- Vyplnením dotazníka sa žiaci zapojili do súťaže o prehliadku Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby.
- V rámci vzdelávacieho centra si žiaci mohli vyskúšať svoje zručnosti v oblasti chémie a biológie, skúmali zloženie vody v Dunaji a spoznávali bežné baktérie.
- S veľkým nadšením si žiaci vyskúšali svoje lezecké schopnosti a odvahu na nestabilnej sieti a lezeckej stene.
ATLANTIS - sience center
- Žiaci si vypočuli odbornú prednášku o Van de Graaffovom generátore a následne sa sami presvedčili o jeho účinkoch - výroba elektrického napätia, ktoré zelektrizovalo vlasy.
- Prostredníctvom dobovo oblečenej animátorky sa žiaci dozvedeli o tajomstvách Tutanchamonovej hrobky a o procese mumifikácie. Žiaci na seba zobrali role egyptských bohov, panovníkov a duší, ktoré boli súčasťou procesu mumifikácie a prechodu do večného života.
- Formou hier objavovali žiaci fyzikálne javy a súvislosti na 110 originálnych exponátoch.
- Zábavnou formou si vyskúšali princíp fungovania bublín.
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Vybraná aktivita bola nepochybne veľmi zábavná a zážitková. Oceňujeme prepojenie viacerých aktivít. Projekt je však málo inovatívny a do budúcnosti odporúčame viac žiackej aktivity."