Úvod Ako nakladať s odpadom? Skládkovať? Spaľovať alebo recyklovať?

Ako nakladať s odpadom? Skládkovať? Spaľovať alebo recyklovať?

Pridané: 05.03.13 Názov: Ako nakladať s odpadom? Skládkovať? Spaľovať alebo recyklovať?
Autor: Mgr. Miroslava Bačeková
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov

Predmety: Chémia, Informatika

Vek: 12+

Trvanie: do 45 minút

Miesto: Trieda

Pomôcky: vzorky niektorých druhov odpadu, výkres, farebné ceruzky, farebná tlačiareň, fixky, motivačný film

Cieľ

Cieľom aktivity bolo najskôr žiakov oboznámiť o spôsoboch likvidácie odpadu, o nebezpečenstve čiernych skládok, a následne im poskytnúť odporúčania ako separovať odpad a prečo. Cieľom bolo deti motivovať k pozitívnym stereotypom pri likvidácii odpadu a oboznámiť ich kde a ako sa zhodnocujú ako druhotná surovina.

Metodický postup

Postup realizácie aktivity:

Žiakom bol na úvod premietnutý film o legálnom spôsobe likvidácie odpadov u nás. Žiaci mali možnosť vidieť ako sa likvidujú staré pneumatiky, vyradené elektrospotrebiče, autovraky a iné druhy odpadu, videli tiež ako funguje triediaca linka na odpad. Žiaci si napísali tabuľku so záhlavím – spaľovanie odpadu, skládkovanie odpadu a triedenie a recyklovanie odpadu. Ich úlohou bolo napísať, ktorý spôsob likvidácie odpadu má aké výhody a prednosti a aké nevýhody. Vlastná práca žiakov mala charakter osvety. Cieľom bolo podporiť myšlienku separovania a recyklovania odpadov.


Spôsob motivácie a zapojenia žiakov:

Ako spôsob motivácie žiakov bolo použité premietanie filmov s touto tematikou. Žiaci mali možnosť dozvedieť sa názor odborníkov, ale mali tiež príležitosť vyjadriť vlastný názor.


Možné obmeny aktivity:

Vytvorenie envirokútika z výrobkov z druhotných surovín, práca s odpadovým materiálom na hodinách pracovného vyučovania v rámci primárneho vzdelávania alebo na hodinách Práce s materiálom v rámci sekundárneho vzdelávania. 


Hodnotenie aktivity:

Žiacke práce sa stali súčasťou školskej environástenky.


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Obrázky:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Neobyčajný spôsob získavania a triedenia informácií, ktoré sú následne rozvinuté v plagáte, všetko prostredníctvom detí. Poučné a kreatívne. Väčší dosah by projekt mohol mať, ak by ho bolo možné opakovať a ak by mal aj nejaké praktické využitie pre iných žiakov, ľudí z obce, vedenie školy a pod."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborné vyučovanie

Hľadáte zaujímavé aktivity na svoje vyučovanie? Animácie o rôznych energetických zariadeniach a princípoch ich fungovania? V sekcii Odborné vyučovanie sú pre vás pripravené kapitoly o energii, jej výrobe a spotrebe, moderných technológiách, poradenstve ako aj základoch energetického zhodnocovania budov.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie