Úvod Využitie obnoviteľných zdrojov energie v meste

Využitie obnoviteľných zdrojov energie v meste

Pridané: 13.03.13 Názov: Využitie obnoviteľných zdrojov energie v meste
Autor: Ing. Danica Peťková
Škola: Základná škola , Detva

Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Výtvarná výchova, Matematika, Informatika, Geografia, Občianska náuka, Etická výchova, Pracovné vyučovanie

Vek: 13+

Trvanie: viac ako 45 minút

Miesto: Trieda, Exteriér

Pomôcky: kartóny, špajdle, krabičky, papier, farby, lepidlo, fixky, výkres, nožnice, drôtiky, textový materiál o zdrojoch elektrickej energie, IKT

Cieľ

Kognitívne ciele: a, žiak vie vysvetliť pojmy zdroje energie, ich rozdelenie, b, žiak vie vysvetliť princíp využitia solárnej energie. Výchovné ciele: a, žiak si má uvedomiť finančnú náročnosť výroby elektrickej energie z neobnoviteľných zdrojov energie, b, žiak si má uvedomiť výhodu využitia obnoviteľných zdrojov so zameraním na šetrenie životného prostredia, c, žiak si má uvedomiť možnosti a potrebu šetrenia energie, d, žiak je schopný využiť, nadobudnúť manuálne zručnosti a dodržiavať zásady

Metodický postup

Téma: Elektrická energia (výroba el. energie, základné a moderné elektrospotrebiče, výpočet spotreby el. energie,využitie alternatívnych zdrojov energie)

Ročník: 9.

Predmet: technika

Forma vyučovania: individuálna, frontálna, projektové vyučovanie


A, PRÍPRAVNÁ FÁZA: 1, Oboznámenie sa so zdrojmi energie, ich vyžívaním, rozdelením, spotrebou energie, jej šetrením.

                              2, Zisťovanie, aké druhy zdrojov energie sú využívané v meste a možnosť ich nahradenia obnoviteľnou energiou (solárna).

                              3, Tvorba prezentácií, posterov o alternatívnych druhoch energie a tvorba makety ulice s využitím solárnej energie na pouličné osvetlenie.

                              4, Príprava na prezentáciu projektov žiakov s predstaviteľom mesta, ktorý sa zaoberá financovaním (výpočet spotreby a nákladov)


B, REALIZAČNÁ FÁZA: 1, Počas vyučovacej hodiny sa žiaci oboznámili s obnoviteľnými a neobnoviteľnými zdrojmi energie, ich využitím, šetrením energie (prezentácia vyučujúcej - Solárna energia1. pptx)

                                2, Žiaci si zhromaždili materiál na prípravu posterov a prezentácií (........)

                                3, Žiaci zhotovili makety jednotlivých typov elektrární (vodná, veterná, fotovoltaický park)

                                4, Žiaci zhotovili maketu ulice s využitím solárneho pouličného osvetlenia

                                5, Žiaci zorganizovali diskusiu s predstaviteľom mestského zastupiteľstva, ktorý ich oboznámil s financovaním energie v meste (porovnanie číselných údajov pri spotrebe energie z obnoviteľných zdrojov energie)

                                6, Žiaci uverejnili svoje práce na nástenke vo vestibule školy, na internetovej stránke školy (informovanosť rodičov)

C, HODNOTENIE: Žiaci aktívne zhromažďovali materiál a pracovali na výrobe posterov, prezentácií a makiet elektrární a ulice s návrhom využitia solárneho pouličného osvetlenia.

Pripravili si otázky pre predstaviteľa mestského zastupiteľstva a so záujmom sa zúčastňovali na diskusii o financovaní spotreby energie v meste.


Výsledkom všetkých aktivít bolo poznanie, že využívanie obnoviteľných zdrojov energie má svoje kladné i záporné stránky. Ako kladné vnímame efektívnosť a šetrenie životného prostredia. Negatívom sú vysoké finančné náklady na realizáciu nových projektov – solárne pouličné osvetlenie.


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Dokumenty:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Premyslené rozdelenie projektu na jednotlivé fázy z neho robí zaujímavý príspevok s výborným výstupom, ktorým je záverečná diskusia so zástupcami mestského zastupiteľstva. Výborné sú tiež makety a prínosný je aj vstup žiakov. Pri replikácií by projektu mohla byť venovaná väčšia časová dotácia. Rovnako by bolo zaujímavé mať viac informácií o priebehu alebo výsledkoch finálnej diskusie."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborné vyučovanie

Hľadáte zaujímavé aktivity na svoje vyučovanie? Animácie o rôznych energetických zariadeniach a princípoch ich fungovania? V sekcii Odborné vyučovanie sú pre vás pripravené kapitoly o energii, jej výrobe a spotrebe, moderných technológiách, poradenstve ako aj základoch energetického zhodnocovania budov.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie