Geotermálna energia na Slovensku
Autor: Mgr. Peter Záruba
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov
Predmety: Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Pomôcky: počítač s internetom, odborná literatúra
Cieľ
Cieľom aktivity bolo oboznámiť žiakov s možnosťami a lokalitami vhodnými pre využívanie geotermálnej energie na Slovensku. Tento nie celkom bežný spôsob dodávky energie má svoje opodstatnenie aj v niektorých regiónoch Slovenskej republiky. Kde a ako sa u nás využíva, to bola úloha žiakov, ktorú mali vypracovať ako samostatnú prácu. Odpovede hľadali na internete, v odborných časopisoch a v knižniciach. Niektorí čerpali aj z osobného zážitku z dovolenky - prázdnin.
Metodický postup
postup realizácie aktivity
Učiteľ pripravil ako motiváciu pre žiakov a základný zdroj informácie k téme 2 prezentácie v power pointe. Žiaci diskutovali v rámci živej diskusie o tom, či sa stretli už priamo na Slovensku s využitím geotermálnej energie - kde (lokalita) a na aký účel. Žiaci analyzovali tiež výhody a nevýhody geotermálnej energie, rozprávali aj o informáciách z hodín geografie - o využívaní geotermálnej energie vo svete - napr. na Islande.
spôsob motivácie a zapojenia žiakov
Úlohou žiakov bolo vypracovať otázky zadané učiteľom. Hlavným poslaním a účelom úloh bolo, aby žiaci "zmapovali" aktuálnu situáciu s využívaním geotermálnej energie na Slovensku. Zo zozbieraných odpovedí vypracovali spoločné riešenie, ktoré prezentovali na hodine.
možné obmeny aktivity:
Žiaci vyhľadali informácie o spôsobe a rozsahu využívania geotermálnej energie vo svete.
hodnotenie aktivity - Žiaci, ktorí prezentovali zaujímavosti súvisiace s využitím geotermálnej energie vo svete boli hodnotení aj za aktivitu.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Zaujímavá téma, ktorá vzbudzuje pozornosť a podnecuje zvedavosť. V projekte sa deti učia pýtať, čo je cenné a dôležité. Potenciál projektu by bolo možné využiť aktívnejším zapojením zapojením samotných žiakov, nakoľko v tomto prevedení je možné si hodinu len "odsedieť"."