Úvod Deň stromov a deň Slnka

Deň stromov a deň Slnka

Pridané: 25.02.13 Názov: Deň stromov a deň Slnka
Autor: Mgr.Zuzana Kalmanová
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov

Predmety: Biológia, Výtvarná výchova, Informatika, Prírodoveda, Pracovné vyučovanie

Vek: 12+

Trvanie: viac ako 45 minút

Pomôcky: Farebný papier, nástenka, nožnice, fotoaparát, počítač, farebná tlačiareň

Cieľ

Cieľom aktivít realizovaných formou partnerského vyučovania bolo, aby žiacke práce starších žiakov boli „didaktickou pomôckou“ pre menšie deti. Stromy a Slnko sú tak dôležité činitele pre život na Zemi a zdravý život aj v našom meste, že sme sa rozhodli venovať im samostatný deň.Slnko a stromy boli v rámci školskej aktivity počas vyučovania prezentované ako významné obnoviteľné zdroje energie.

Metodický postup

Postup realizácie aktivity: 

Žiaci v "Deň stromov" vyzdobili interiér školy a pripravovali v rámci rôznych  vyučovacích predmetov „pomôcky  o stromoch“ - pre menšie deti. Zjednocujúcu myšlienku  o význame  stromov  v našom živote a aj meste,  demonštrovali žiaci aj učitelia oblečením sa v predmetný deň do oblečenia zelenej farby. Obdobne prebiehal aj „Deň Slnka“, tu však kolektív žiakov a pedagógov bol odetý do „žltej farby“.

Spôsob motivácie a zapojenia žiakov:

Strom si deti pripomenuli z pozície producenta kyslíka v meste, v pozície protihlukovej bariéry, z pozície parku ako miesta pre relax ale aj  z pozície lesa ako producenta biomasy. Žiacky parlament pripravil pútavú nástenku a deti sa v rámci prestávok fotografovali v skupinách. Podobne prebiehala akcia v „Deň Slnka“. Tu deti na hodinách rozprávali svoje zážitky a predstavy čo u nich evokuje pojem Slnko. Staršie deti sa venovali pojmu energia zo Slnka. 

 

Možné obmeny aktivity: Aktivitu možno realizovať aj s rozšírením o dramatizáciu rolí detí v hrách a scénkach o slnku a stromoch. Aktivitu je možné zorganizovať aj na hodinách výtvarnej výchovy, cudzieho jazyka formou termínov z environmentálnej výchovy. Nakoľko téma Slnko a stromy je blízka deťom predškolského veku, prezentovali sme niektoré nápady aj deťom v okolitých materských škôlkach.  

 Hodnotenie aktivity : Bolo vykonané aj kvantitatívne  a kvalitatívne  hodnotenie aktivity, vyhlásený počet zapojených žiakov a pod. 






 


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Obrázky:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Celkom zaujímavá aktivita pre motiváciu a ako úvod pre zapojenie sa do nejakej nasledujúcej aktivity. Farebné a inšpiratívne. Chýba však prepojenie s témou súťaže, konkrétne využitie v praxi a detailnejší popis aktivity s dôrazom na úlohu detí a rozsah získaných informácií."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborné vyučovanie

Hľadáte zaujímavé aktivity na svoje vyučovanie? Animácie o rôznych energetických zariadeniach a princípoch ich fungovania? V sekcii Odborné vyučovanie sú pre vás pripravené kapitoly o energii, jej výrobe a spotrebe, moderných technológiách, poradenstve ako aj základoch energetického zhodnocovania budov.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie