Energické pêle-mêle
Autor: Ing. Marta Rovná
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Cudzí jazyk, Pracovné vyučovanie
Vek: 12+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Počítač, internet, cudzojazyčný slovník.
Cieľ
Inšpirovaní dielom a výrokom J.A. Komenského, "Škola hrou", žiaci tvorivo a jedinečne pristúpili k riešeniu zadanej úlohy - vytvoreniu hry na tému energia v našom meste, ktorou majú vzbudiť záujem o tému u svojich rovesníkov, ale aj u mladších spolužiakov.
Metodický postup
Postup realizácie aktivity;
Učitelia vyučujúci rôzne predmety inšpirovali žiakov ukážkami hier, ktoré uvádzame v časti materiály potrebné na realizáciu akvitity. K tomuto kroku sme pristúpili najmä po skúsenosti z iných činností, kde príklad alebo názorná ukážka pomohla skonkretizovať predstavu o výsledku úlohy, ktorý sa od žiaka očakáva. Žiaci boli oboznámení s typovými úlohami, pričom boli poučení, že ich práca nemá byť vernou kópiou ukážky práce učiteľa. Naopak použitie čo najväčšej vlastnej fantázie ako ich vlastnej pridanej hodnoty je očakávaný prvok a charakteristika ich práce.
Spôsob motivácie a zapojenia žiakov; Žiaci boli poučení, aby inšpiráciu hľadali v bežných hrách pre deti, ako je domino, pexeso, scrabble
Možné obmeny aktivity; rozprávka s omaľovánkou, krížovka, domino. príprava hier v cudzom jazyku, prepojenie témy aktivity so zameraním našej školy (na šport. Hry sú ukážkou človeka ako prijímateľa energie (napr. príjem stravy) , ale aj človeka v pozícii spotrebiteľa energie (napr. ako užívateľ automobilu, prevádzkovateľa domácnosti a pod).
Hodnotenie aktivity: Najlepšie práce boli ohodnotené známkou a ponúknuté školskej redakčnej rade na uverejnenie v školskom časopise Luskáčik.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceniteľnou stránkou je spoločná aktivita učiteľa a žiakov. Tvorba hry je kreatívnym a prínosným vstupom do vzdelávania. Tento druh aktivity si určite zaslúži viac priestoru a hlbšie prepracovanie. Chýba tiež logická nadväznosť a vyústenie jednotlivých aktivít v rámci projektu."