Učíme sa o energii hrou
Autor: Ing. Marta Rovná
Škola: Základná škola, Bratislava 2 - Ružinov
Predmety: Cudzí jazyk, Fyzika
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Kvarteto vlastnej výroby, pracovné listy, hry vyrobené na základe fantázie p. učiteľky, krátke filmy na CD, ktoré sme dostali od SAŽP - 1.Aj sik jú a 2. Odpad alebo surovina.
Cieľ
Cieľom tejto aktivity bolo najmä upevniť si učivo 8. ročníka z fyziky, kde sme preberali pojem energia, význam úspory energie, žrútov energie v domácnosti. Cieľom bolo vštepiť deťom správne návyky týkajúce sa úspory energie doma aj v škole. Išlo o potvrdenie vedomostí získaných najmä monologickou a dialogickou vyučovacou metódou, naviac ešte hrami.
Metodický postup
Pani učiteľka pripravila niekoľko hier - kvarteto, scrabble, krížovky, doplňovačky a pod, aby žiakom spestrila hodinou opakovania učiva o energii, význame rozumného nakladania so zdrojmi energie a pod.
Žiaci si hry najskôr zahrali a potom aj oni samy vymýšľali hry a pracovné listy.
Motiváciou pre prípravu hier z fyziky boli pre mňa niektoré typy hier, ktoré hrávame na hodinách anglického jazyka, ale s inými slovnými okruhmi.
Opakovanie touto formou bolo už pridanou hodnotou pre žiakov, ktorí boli preskúšaní formou kvízu.
Žiaci preukázali lepšie porozumenie a zapamätanie si učiva, ak bola teória náležite prepojená s praktickým životom.
Hravou formou túto tematiku možno rozvíjať aj na hodinách iných predmetov, obmena je možná na hodinách slovenčiny alebo aj výtvarnej výchovy.
Rozlúsknutie hlavolamu, rébusu či nájdenie tajničky bolo u žiakov odmenené len ich dobrým pocitom z úspechu.
Známkou bol hodnotený test s otázkami.