Energia od detí pre deti
Video
Autor: Mgr. Martin Jankech
Škola: Základná škola Holubyho, Piešťany
Perex:
Interaktívna prednáška pre žiakov prvého stupňa zš zameraná na úsporu energie v škole a v domácnostiach
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 ine
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
z uvedeného projektu sa nedá číselne vyjadriť úspora energie
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
1 deň/dní
Východiskový stav
Plytvanie elektrickou energiou počas vyučovania, v jedálni, nedostatočná informovanosť a slabá prevencia v oblasti šetrenia energie, vysoké poplatky za spotrebu energie v škole a v domácich podmienkach
Realizačný tím
učitelia, žiaci,
Riešenie
Interaktívna prednáška bola pokračovaním interaktívnej výstavy Energie 3. tisícročia, na ktorej žiaci získali mnoho užitočných vedomostí. Informácie sa snažili odovzdať aj svojim mladším spolužiakom. Svojimi výstupmi upozorňovali na alternatívne zdroje energie, šetrenie energie v škole aj v domácnosti, predviedli modely úsporného domu, veternej turbíny, vodného mlyna a solárneho panela, spomenuli pôvod uhlia a význam jadrových elektrární. Deti zapojili do kvízu za odmenu, kedy preverovali nadobudnuté vedomosti. Žiakov za správne odpovede odmeňovali sladkosťami a pripomínali dôležitosť správneho zaobchádzania so zdrojmi energie a upozorňovali na ohľaduplné správanie sa k prírode. Nakoniec sme spolu vyskúšali ekologické palivo pre rakety-vodu.
Celá prednáška mala náučný a preventívny charakter, takže vyhodnotenie úspore sa nedá bližšie špecifikovať.
Ďalšie využitie EO
prepojenie energetických opatrení s vyučovaním chémie a biológie, zavedenie ekohliadky v každej triede na kontrolu hospodárenia s elektrickou energiou
Komunikácia EO
Interaktívna prednáška pre žiakov prvého stupňa zš
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme nápad vzdelávania mladších žiakov ich staršími spolužiakmi. Na druhej strane sa však domnievame, že v prípade takýchto aktivít absentuje veľmi cenný rozmer vlastného zážitku a reflexie žiakov. Preto by prednáška mala byť len doplnkovým alebo sprievodným materiálom k ďalším reálnym aktivitám."