Tradičné vyučovanie
Autor: Mgr. Denisa Kundrátová
Škola: ZŠ s MŠ Malčice, Malčice
Perex:
Zaspomínali sme si, ako sa niekedy učilo bez vymožeností techniky.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 euro
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
V tomto okamihu ešte nevieme určiť, koľko presne sme ušetrili na jednotlivých vyučovacích hodinách.
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
1 deň/dní
Východiskový stav
Keďže učitelia sa pokúšajú zaujať žiakov rôznymi vyučovacími metódami, na hodinách používajú najrôznejšiu techniku, ktorá je v škole dostupná a samozrejme, jedná sa najmä o počítače a dataprojektory. Samozrejme výsledkom je väčšia spotreba energie.
Realizačný tím
učitelia, žiaci,
Riešenie
Žiaci ôsmeho ročníka, ktorých je v energetickom realizačnom tíme najviac sa rozhodli počas svojho jedného vyučovacieho dňa šetriť energiou počas celého vyučovania. Na jednotlivých predmetoch upozorňovali svojich spolužiakov a najmä učiteľov aby vyučovali tradičnými metódami a nevyužívali modernú didaktickú techniku. Učitelia sa prispôsobili a spoločne realizovali vyučovanie s tradičnými pomôckami bez plytvania energie.
Tým samozrejme nechceme presviedčať, že moderná technika je zlá, ale že netreba zabúdať ani na iné metódy a stále hľadať nové a nové, ktoré by žiakov zaujali a dosiahli by sme pomocou nich ten istý vyučovací cieľ.
Ďalšie využitie EO
Toto opatrenie je možné realizovať na akejkoľvek vyučovacej hodine.
Komunikácia EO
Žiaci realizačného tímu na začiatku vyučovanie upozornili a oboznámili spolužiakov a učiteľov a šetrení v daný deň.
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Podarilo sa zrealizovať dobrý nápad hľadania nových, v tomto prípade netechnických, metód výučby. Na druhej strane, takáto metóda nie je dlhodobo, resp. pravidelne realizovateľná a potláča inovatívnosť, čo nie je zámer. Opatreniu by prospelo podrobnejšie rozvinutie myšlienky, prípadne jej zapracovanie do širšieho spektra aktivít."