Naučme sa šetriť
Autor: RNDr., Viera, Glosová
Škola: Základná škola Tribečská, Topoľčany
Perex:
Oboznamovanie sa so spôsobmi šetrenia energiou a následné vytváranie letákov, ktoré môžu pomôcť šetriť aj rodičom a ostatným obyvateľom nášho mesta.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 ine
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
Finančná náročnosť EO
15 EUR
Časová náročnosť EO
2 týždeň/týždňov
Východiskový stav
Zistili sme, že mnoho ľudí ešte stále nevie ako šetriť, preto sme im chceli dať jednoduchý návod ako na to.
Realizačný tím
učitelia, žiaci,
Riešenie
Deti si predovšetkým museli zistiť, ako sa dá šetriť energiou (elektrina, plyn, voda...) v domácnosti. Prvoradou úlohou bolo získať čo najviac informácií o tom, ako môže vlastná aktivita ovplyvniť výšku faktúry a následný stav peňaženiek rodičov. Informácie sa získavali predovšetkým z internetu.
Následne sme tieto informácie spolu zosumarizovali, predebatovali a vybrali tie, ktoré sa dajú jednoducho aplikovať do nášho života bez toho, aby si vyžadovali veľkú počiatočnú investíciu.
Z vybraných informácií sme zostavili leták, ktorý sme distribuovali do poštových schránok obyvateľov mesta. Snažili sme sa ukázať, že aj jednoduchá zmena v našom správaní môže mať za následok signifikantnú úsporu energie.
Táto aktivita je vhodná v podstate pre všetky deti, my sme ju realizovali so staršími žiakmi z ôsmeho a deviateho ročníka, keďže letáky boli reálne distribuované obyvateľom mesta. Dá sa však robiť aj s menšími deťmi, ktoré môžu svoje zistenia publikovať v školskom časopise, prezentovať rodičom či ostatným spolužiakom.
Ďalšie využitie EO
Informácie sme získavali okrem iného aj na hodinách chémie, fyziky a biológie. Letáky žiaci pripravovali aj na občianskej a výtvarnej výchove.
Komunikácia EO
Letáky boli vložené do schránok obyvateľom mesta s bydliskom v okolí ZŠ, vložené za stierače áut alebo distribuované priamo ľuďom na ulici.
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"V projekte ako najväčšie pozitívum je vnímaná aktivita žiakov, ktorí sa venovali získavaniu informácií o možnostiach úspor energie v danom letáčiku a snažili sa tieto informácie ďalej zmysluplne podať. Daná aktivita však neprispieva ku konkrétnej úspore na škole."