Baterkománia /výtvarne aktivity a hry, happening/
Autor: Mgr. Adriana Václavková
Škola: Základná škola Hanušovce nad Topľou, Hanušovce nad Topľou
Perex:
Zber starých použitých bateriek. žiaci zberali a prinášali do školy staré použité baterky. Zrazu ich bolo veľmi veľa, deti nosili a nosili. Dokonca ich to tak nadchlo,že sme to nazvali BATERKOMÁNIOU. V čase zberu a kopenia, deti zistili, že manipuláciou s baterkami vznikaju zaujímave kompozície. Estetické, až provokujúce k ďalším výtvarným aktivitam.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
50.00 euro
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
Úspora spočíva v tom, že sme si urobili galériu v škole takže sme neplatili vstupné.
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
3 mesiac/mesiacov
Východiskový stav
Zistila som, že deti začinajú byť ľahostajné voči prostrediu v ktorom žijú. Nevšímajú si obyčajné veci, krásno. Nesnívajú svoj sen.
Realizačný tím
učitelia, žiaci, rodičia,
Riešenie
Na našej škole sa realizuje zber starých použitých bateriek. žiaci zberali a prinášali do školy staré použité baterky. Zrazu ich bolo veľmi veľa, deti nosili a nosili. Dokonca ich to tak nadchlo,že sme to nazvali BATERKOMÁNIOU. V čase zberu a kopenia, deti zistili, že manipuláciou s baterkami vznikaju zaujímave kompozície. Estetické, až provokujúce k ďalším výtvarným aktivitam. V priestoroch školy sme usporiadali výtvarnú výstavu, spojenou s happeningom. Všetko sme dôkladne fotili a kamerovali. Snažili sme sa zachytiť náš "zázračný sen", ktorý sa už nikdy nezopakuje. Kombinovali sme manipulácie a výtvarné inštalácie s bodyartom. Bola to veľmi zaujímavá skúsenosť, nielen pre žiakov. bolo to čarovné. Veľmi zaujímavé je do toho zakomponovať hudbu a svetelné efekty.
Ďalšie využitie EO
Vo vyučovacom procese využiteľné na výtvarnej výchove,výchove umením, estetike, etike.
Komunikácia EO
Prezentácia pred rodičmi a žiakmi školy.
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Zbieranie starých batérií je veľmi prospešná vec, ich využitie na hodinách výtvarnej výchovy je netradičné a nápadité. Z aktivity však nie je možné identifikovať akým spôsobom a či vôbec sa táto činnosť premieta na rozvoji kritického myslenia detí a na ich pochopení konceptu ochrany životného prostredia a šetrenia energiou."