Symbolické zašívanie ozónovej diery
Autor: Ing.Monika Kasakova
Škola: ZŠ Klokočov Ústredie 976, O23 22, Klokočov
Perex:
Vytvárať v deťoch kladný vzťah k prírode a vzbudiť u detí záujem o problematiku ochrany životného prostredia.
Básnik Andrej Sládkovič napísal: ...beda kto v mori vidí iba vodu,kto nepočuje nemú prírodu, kto v skalách vidí iba skaly. Snažím sa viesť deti, aby sa prírody dotýkali dušou a pristupovali k nej s úctou, rešpektom
a láskou.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 ine
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
1 týždeň/týždňov
Východiskový stav
Dúfam, že táto aktivita motivuje hlavne mládež a uvedomia si jej význam.
Realizačný tím
učitelia, žiaci, vedenie školy, školník, ostatní zamestnanci školy, rodičia,
Riešenie
Žiaci si urobili plagát – dve tváre Zeme a to šťastná (čistá) Zem a smutná (znečistená) Zem.Plagát je taktiež vystavený na nástenke v chodbe školy.
Žiaci si vytvoria každý rok na plachtu nákresy kontinentov a niektoré miesta vystrihnú, lebo symbolizujú
Ozónové diery. Celá škola je zapojená na DEŇ ZEME do tejto aktivity a všetci žiaci aj učitelia zašívajú
Spomínané ozónové diery.
Na potrebu úspory energie som so žiakmi vyrobila kartičky –šetri energiu a vypínaj svetlo, ktoré žiaci nalepili ku každému vypínaču na ZŠ.
Ďalšie využitie EO
Téma - ozónová diera súvisí s predmetmi prírodopis, chémia, ekológia, prírodoveda a vlastiveda.
Komunikácia EO
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Aktivity ako táto, sú pre žiakov jednoznačne edukačným a výchovným prínosom. Odporúčame ich však hlbšie rozvinúť a prehĺbiť, myšlienka by sa tak stala uchopiteľnejšou a celkový efekt projektu by sa znásobil."