Reflexná fólia za radiátormi.
Autor: Mgr.Iveta Jakubová
Škola: Základná škola, Handlová
Perex:
"Reflexná fólia za radiátormi" bola aktivita, ktorú sa rozhodli realizovať žiaci pri naštudovaní materiálov o šetrení energie. V príprave aktivity žiaci získali teoretické vedomosti o výhodách reflexnej fólie, finančnej náročnosti a postupe pri jej realizácii. Pri realizácii aktivity žiaci kúpili reflexnú fóliu, lepidlo a penový valček na pritláčanie fólie. Fóliu odmerali podľa veľkosti radiátorov, nastrihali, naniesli lepidlo za reflexnú fóliu nalepili po celej ploche za radiátory v triede.
Číselne vyjadrená vzniknutá úspora po realizácii EO:
0.00 ine
Spôsob, akým bola vypočítná daná úspora:
Úsporu energie nie je možné zatiaľ vyčísliť, nakoľko je reflexná fólia zatiaľ použitá iba na malej ploche v interiéri školy. Aktivita bude zaradená od septembra do učebných osnov v predmete pracovného vyučovania a reflexná fólia sa postupne použije do ďalších miestností na škole.Až v roku 2013 sa môžu sledovať úspory tepla na škole.
Finančná náročnosť EO
0 EUR
Časová náročnosť EO
5 deň/dní
Východiskový stav
Staré radiátory v triedach, prekurovanie miestností, tepelné straty.
Realizačný tím
učitelia, žiaci, vedenie školy, školník, ostatní zamestnanci školy,
Riešenie
Prípravná fáza
Získanie teoretických vedomostí z internetu o výhodách a finančnej náročnosti aktivity.
Získanie odborných rád od školníka a učiteľov pracovného vyučovania.
Zriadenie realizačného tímu ôsmych žiakov z 5 triedy a žiaci 9 ročníka.
Zakúpenie reflexnej fólie, lepidla a valčeka na pritlačenie fólie. Príprava ďalších pomôcok (nožnice, meracie pásmo, špongia).
Realizačná fáza
Žiaci si uvolnili priestor v triede, posunuli lavice pri oknách aby sa im ľahšie pohybovalo pri radiátoroch.
Radiátory si odmerali a podľa rozmerov rozstrihali fóliu. Primerali a rozstrihali zadnú časť fólie na skoby v stene. Fólia musí prečnievať asi 10 cm po stranách radiátora.
Fóliu natreli po celej ploche lepidlom na penovú časť a umiestnili za radiátor na stenu.
Fóliu popritláčali penovým valčekom na stenu aby bola nalepená po celej ploche. Fóliu dobre popritláčali a poutierali od lepidla.
Aktivita bola realizovaná v mesiaci február 2012, zapojení boli žiaci deviateho ročníka. Reflexnú fóliu použili v dvoch triedach a na chodbe školy. Aktivita bola hodnotená veľmi pozitívne učiteľmi pracovného vyučovania, školníkom a žiakmi školy. Žiaci prispeli k zníženiu tepelných strát, ušetrili energiu a životné prostredie. V svojej aktivite by chceli pokračovať ďalej vo všetkých triedach, učebniach a chodbách školy. V aktivite by chceli spolupracovať so všetkými žiakmi školy a vyučujúcimi pracovného vyučovania.
Ďalšie využitie EO
Aktivitu zaradiť od septembra do učebných osnov v predmete pracovného vyučovania.
Komunikácia EO
Vyhodnotenie EO pred žiakmi na škole školským rozhlasom. Prezentácia EO pred rodičmi na zasadnutí triednych aktívov rodičovských združení v apríli 2012. Prezentácia pred obyvateľmi mesta na súťažnom popoludní na Námestí baníkov mesta Handlová organizovanom pri príležitosti "Dňa zeme" v apríli 2012 formou fotografií na reklamnom panely.
Materiály dokumentujúce prípravu, priebeh a prezentáciu EO
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Zmysluplná a ekonomicky efektívna aktivita, ktorej veľkou výhodou je aktívne zapojenie žiakov do jej celého priebehu. Jej väčší prínos by zabezpečilo umiestnenie fólie na viacerých miestach a aspoň teoretický výpočet úspory."