Úvod Eko + a Eko -

Eko + a Eko -

Pridané: 06.03.12 Názov: Eko + a Eko -
Autor: Mgr. Lenka Paľová
Škola: ZŠ, Ul. T. J. Moussona, Michalovce, Michalovce

Predmety: Biológia, Výtvarná výchova, Výchova umením, Informatika, Prírodoveda, Etická výchova

Vek: 10+

Trvanie: viac ako 45 minút

Miesto: Trieda, Exteriér

Pomôcky: fotoaparát, počítač, tlačiareň

Cieľ

Cieľom tejto aktivity je vytváranie kladných postojov žiakov k svojmu životnému prostrediu. Vedieť správne uplatniť získané teoretické poznatky v praxi. Vedieť správne zvážiť kladné a záporné vplyvy ľudskej činnosti na životné prostredie, v ktorom žujú. Schopnosť možnej zmeny k lepšiemu.

Metodický postup

ÚVOD:

V úvode aktivity žiakom predstavíme školu ako naše životné prostredie, v ktorom denne strávime veľa času. Je to prostredie, ktoré všetci môžeme meniť, ovplyvňovať, pretvárať. Vysvetlíme im spôsoby ich vplyvu na svoje životné prostredie. Necháme im chvíľu na zamyslenie, ako oni prispievajú k tvorbe, ochrane, prípdne zmene svojho prostredia.

AKTIVITA 1:

V ďalšej časti rozdelíme deti do skupín podľa podmienok školy. Každá skupina dostane fotoaparát. Ich úlohou bude v areáli školy zdokumentovať miesta, ktoré sú pre nich ekologicky zaujímavé. Najlepšie je, nedávať im žiadne príklady, čo majú dokumentovať, ale záleží na skladbe žiakov. Podľa toho je potrebné aktivitu prispôsobiť. Takto ich necháme samostatne pracovať asi jednu hodinu.

AKTIVITA 2:

Na ďalšej hodine žiaci svoje fotografie spracujú na počítači. Každá skupina prezentuje svoje zistenia a zdôvodní, prečo ju práve táto či oná vec zaujala.

AKTIVITA 3:

Z takto získaných fotografií jednotlivé skupiny, alebo všetci spolu vytvoria pexeso pod názvom Eko + a Eko -.

AKTIVITA 4:

Takto pripravené pexeso z fotografií vlastnej školy sa dá veľmi dobre využiť v rámci ekologickej výchovy na rôznych vyučovacích predmetoch. Žiaci pri odhaľovaní jednotlivých obrázkov môžu diskutovať o priestoroch školy, o chybách, ktoré robia, o tom, čo sa im páči alebo nepáči ap.

ZÁVER:

V závere tejto aktivity sa žiaci riadeným rozhovorom porozprávali o tom, čo zistili, aké mali pri tom pocity. Čo nás potešilo bolo zistenie, že fotografií Eko + bolo v rámci našej školy viacej ako tých Eko -. Bolo to naozaj veľmi pozitívne a milé zistenie. Ostáva nám veriť, že je to naozaj tak.

 


Materiály potrebné na realizáciu aktivity:

Dokumenty:


Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:

Obrázky:

Komisia platformy

Slovné hodnotenie komisie:

"Oceňujeme detailné prepracovanie a nápaditosť aktivity. Práca zo získanými informáciami určite efektívne pôsobí na uvedomenie si potreby šetrenia životného prostredia. Do budúcnosti odporúčame prepojiť aktivity viac s ústrednou témou."

Hodnotenie:

Energia v škole

Viete ako efektívne šetriť pri osvetlení? Ako znížiť náklady na vykurovanie a znižovať ekologickú stopu? Aké environmentálne zmeny možno spraviť v PC učebni a mnohé iné? Praktické rady a tipy nájdete v atraktívnom prevedení v sekcii Energia v škole. Rovnako ich môžete použiť aj v rámci praktických cvičení.

Ďalšie informácie

Odborné vyučovanie

Hľadáte zaujímavé aktivity na svoje vyučovanie? Animácie o rôznych energetických zariadeniach a princípoch ich fungovania? V sekcii Odborné vyučovanie sú pre vás pripravené kapitoly o energii, jej výrobe a spotrebe, moderných technológiách, poradenstve ako aj základoch energetického zhodnocovania budov.

Ďalšie informácie

Odborný výcvik

Odborný výcvik je kľúčovým pilierom odborného vzdelávania. Žiak má využívať získané teoretické vedomosti zo všetkých odborných predmetov a nadobudnúť praktické zručnosti pre výkon remesla. V tejto sekcii nájdete Praktické cvičenia na prácu v dielňach s technickými zariadeniami, strojmi a prístrojmi.


Ďalšie informácie