Elektrická energia v škole
Autor: Mgr. Róbert Harmata
Škola: ZŠ Benkova, Nitra
Predmety: Fyzika
Vek: 10+
Trvanie: do 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Program Crocodile Clips, pc.
Cieľ
Cieľom hodiny bolo zistiť zapojenie žiaroviek v učebni pc a možnosť zapojenia žiaroviek napr. na vianočnom stromčeku. Sériové zapojenie, paralelné zapojenie, výhody a nevýhody. Zistiť el. prúd prechádzajúci el. obvodmi. Navrhnúť opatrenia na šetrenie el. energie v škole.
Metodický postup
Vysvetlili sme si používanie programu Crocodileclips, význam jednotlivých súčiastok. Žiaci dostali úlohu vytvoriť zapojenie žiaroviek v pc učebni. Po zostavení rôznych možností zapojenia sme diskutovali o vhodnosti konkrétnych zapojení a navrhli sme najlepšie riešenie. Postup je znázornený na fotografiách a videu. Žiaci pracovali s pc, čo bolo pre nich motivujúce, keďže preferencie mladých ľudí sú zamerané na výpočtovú techniku. Žiaci mali možnosť pracovať samostatne a kreatívne. Neskôr obhajovať svoje riešenie zapojenia. Mohli si vypočuť a prezrieť zapojenia spolužiakov a spoločne vybrať najvhodnejšie riešenie.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Inovatívna, názorná a pochopiteľná aktivita. Do budúcnosti odporúčame zaradiť úlohy, ktoré výraznejšie rozvíjajú vedomosti a činnosť detí, sú netradičné a užšie súvisia s ústrednou témou."