Štyria proti štyrom
Autor: Ing.Janka Mikušková
Škola: ZŠ sv. Dominika Savia, Dubnica nad Váhom
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Informatika, Občianska náuka, Prírodoveda, Pracovné vyučovanie
Vek: 12+
Trvanie: do 30 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Kulisy televízneho štúdia - plagáty propagujúce šetrenie energiou; scenár súťažnej aktivity; bodovacia tabuľka; odpoveďové tabuľky; odpadový materiál; nádoby na triedenie odpadu; ceny pre súťažiacich.
Cieľ
1.Rozvoj poznatkov o jednotlivých druhoch energie; prehlbovanie vedomostí v oblasti šetrenia energiou, energetických opatrení v škole, triedenia odpadu, ochrany prírody a životného prostredia. 2.Rozvoj súťaživosti,asertívnosti žiakov; schopnosť rešpektovať súpera;upevňovanie komunikačných schopností a rečových zručností žiakov. 3.Nadobúdanie praktických zručností v práci s didaktickou, audiovizuálnou a výpočtovou technikou. 3.Rozvoj spolupráce s miestnymi inštitúciami a zapojenie rodičov.
Metodický postup
Aktivita je realizovaná v školskej triede - vo virtuálnom televíznom štúdiu formou súťažnej simulačnej hry. Do školy prichádza televízny štáb pripravujúci zábavno-súťažnú reláciu "Štyria proti štyrom", prostredníctvom ktorej chce preveriť vedomosti žiakov o energii a o energetických opatreniach uskutočňovaných v škole.
Súťažiacimi sú žiaci základnej školy spolu so svojimi rodičmi, tvoriaci 3 štvorčlenné družstvá.Porota je zostavená z 2 pracovníkov SPP a 2 asistentov z radov žiakov.Publikum je zložené zo žiakov 6. a 8. ročníka.
Súťaž sa skladá z 2 častí - teoretickej a praktickej. Teoretickú časť tvoria zadania a úlohy z oblasti energetiky - zamerané predovšetkým na šetrenie energiou a na energetické opatrenia realizované v v škole i v domácnosti.Praktická aktivita je založená na správnom roztriedení rôznorodého odpadového materiálu.
HODNOTENIE:
Uskutočnenú súťažnú aktivitu hodnotíme veľmi pozitívne. Prispela k obohateniu súťažiacich i publika o vedomosti z oblasti šetrenia energiou a ochrany životného prostredia. Žiaci nadobudli cenné poznatky o možnostiach úsporných energetických opatrení v škole i v domácnosti a prakticky si overili poznatky súvisiace s triedením odpadu. Osvojili si praktické zručnosti v oblasti práce s didaktickou, audiovizuálnou a výpočtovou technikou.Uvítali sme aj ochotu rodičov i pracovníkov SPP zúčastniť sa danej aktivite.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Na aktivite oceňujeme zapojenosť rodičov a inštitúcií, rozvíjanie viacerých zručností žiakov a prehlbovanie ich vedomostí. Na druhej strane, napriek tomu, že hra bola interaktívna, nie všetci členovia družstiev boli do diania aktívne zapojení. Do budúcnosti odporúčame obohatiť obsah hry o nové a konkrétnejšie informácie smerom k ústrednej téme."