Digitálne zošity a testy. Energia
Autor: Mgr. Róbert Harmata
Škola: ZŠ Benkova, Nitra
Predmety: Fyzika
Vek: 12+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Notebook,skener,pc.
Cieľ
Žiaci si rozšíria vedomosti z témy Energia. Pracujú s PC a internetom. Vzhľadom na súčasné preferencie mladých ľudí je to najčastejší spôsob trávenia voľného času. Preto im práca bude a je veľmi blízka a činnosť vykonávali s elánom a cieľavedome. Pracovali s PC a programom WORD, POWERPOINT čo iste ocenia učitelia informatiky. Podporili sme tým aj medzipredmetové vzťahy.
Metodický postup
Žiaci boli oboznámení s témou Digitálne zošity a testy. Energia.
Spustili PC a otvorili si prehliadač.
Použili službu GOOGLE a Wikipediu.
Vyhľadali si príslušný materiál.
Prečítali si text a uvažovali o vhodnosti textu k danej téme.
Text použili v svojej práci , postupne pridávali ďalšie dokumenty k téme.
Dopĺňali svoju prácu o vlastné poznatky a informácie.
Navrhli vlastné riešenia na tému Digitálne zošity a testy. Energia.
Uviedli zdroje, z ktorých čerpali materiál.
Materiál spracovávali vo forme referátu.
Ku každej vyučovacej látke vypracovali test s otázkami. Na konci testu určili aj správne odpovede.
Výsledný produkt obsahoval meno autora.
Žiaci použili skener a preskenovali svoje zošity do elektronickej formy
Zo získaných materiálov vyrobili pomocou programu FlashPageFlip.com (open source script)elektronický online zošit Energia
Výstupom bolo prezentovanie danej témy pred spolužiakmi. Následne sme najlepší projekt zverejnili na našej www stránke fyzika.onlinetrieda.sk.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Myšlienka digitálnych zošitov je výborná, samostatná práca na úlohe prínosná. Pre ešte lepší efekt aktivity odporúčame pracovať s vhodnejšími informáciami a ich širším rozsahom, stránky Google a Wikipedia sa nám zdajú byť bežným štandardom a odborne nedostatočným zdrojom nových vedomostí k danej téme."