,,PET po použití'' – Naša cesta do Kolárova
Autor: Ing.Lenka Hanáková
Škola: ZŠ s MŠ Šúrovce, Šúrovce
Predmety: Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Výchova umením, Občianska náuka, Prírodoveda, Etická výchova
Vek: 10+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda, Exteriér
Pomôcky: fotoaparát, perá, zápisníky, obrázky, výkresy, farebný papier, lepidlo, nožnice, pastelky
Cieľ
1. Získanie poznatkov o recyklácii PET fliaš, o ich ďalšom využití a vplyve na životné prostredie. 2. Oboznámenie sa s technológiou, zariadením a procesom spracovania PET fliaš. 3. Implementácia nadobudnutých poznatkov do vyučovacieho procestu. 4. Prebudiť záujem žiakov o prírodovedné predmety. 5. Naučiť pracovať žiakov v tíme. 6. Rozvoj tvorivosti a estetického cítenia u žiakov. 7. Implementovať tvorbu projektov a prezenčné zručnosti žiakov.
Metodický postup
Projektu predchádzala exkurzia vo firme, ktorá sa zaoberala recykláciou PET fliaš v Kolárove. Žiaci 6-9.ročníka videli ako sa PET fľaše triedia od papiera, iných plastov a farebne sa separujú. Po separácii na rôzne farby sa ďalej PET melie na malé vločky, ktoré sa potom ďalej čistia od zvyškov papiera, lepidla a pôvodného obsahu, aby zostal len čistý PET.
V rámci vyučovacích hodín žiaci vyjadrovali svoje názory a myšlienky, ktoré nadobudli počas exkurzie. Pripravili si v skupinách projekty na tému: Recyklácia PET fliaš.
Zrealizovaná aktivita žiakov veľmi zaujala a prispela k obohateniu ich vedmostí o recyklácii PET fliaš a ich ďalšom využití. Na základe nadobudnutých poznatkov, by privítali žiaci podobnú firmu, ktorá by sa zaoberala recykláciou PET fliaš v blízkosti ich obce.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Zážitková aktivita vo forme exkurzie je veľmi vhodná a prináša nové, dobre zapamätateľné informácie. Bolo by vhodné doplniť exkurziu o ďalšie úlohy, v ktorých by žiaci pracovali s informáciami získanými na exkurzii, vysvetlili deťom vzťah medzi odpadmi a úsporou energie, vyžadovali od žiakov vysokú mieru aktivity a interaktivity."