Recykluj papier, noviny, ochrániš lesné dreviny!
Autor: Ing.Janka Mikušková
Škola: ZŠ sv. Dominika Savia, Dubnica nad Váhom
Predmety: Výtvarná výchova, Výchova umením, Pracovné vyučovanie
Vek: 12+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Miska, potravinová fólia,disperzné lepidlo,štetce, starý papier, temperové farby, skartovačka papiera.
Cieľ
1.Poukázať na potrebu šetrenia papierom a v tej súvislosti aj na šetrenie energiou. 2.Hľadať možnosti recyklácie starého papiera. 3.Podporovať nápaditosť a kreativitu žiakov,rozvíjať ich zručnosti. 4.Upevňovať vzťahy medzi staršími a mladšími žiakmi; viesť ich k vzájomnej spolupráci.
Metodický postup
A.PRÍPRAVNÁ FÁZA
Žiaci 9. ročníka informovali mladších žiakov - šiestakov o potrebe recyklácie druhotných surovín. Poukázali na možnosť úspory energie aj takouto formou. Spoločne hľadali možnosti recyklácie starého papiera. Deviataci prišli s návrhom výroby misiek z tejto suroviny.
B.REALIZAČNÁ FÁZA - výroba misiek zo starého papiera
POSTUP:
1.Na misku zvolenej veľkosti a tvaru natiahneme potravinovú fóliu.
2.Starý papier zoskartujeme na pásiky primeranej dĺžky a šírky.
3.Fóliu natrieme disperzným lepidlom a nalepíme vrstvu papiera.
4. Papier pokropíme vodou.Natrieme ho lepidlom a opäť naň navrstvíme starý papier. Je potrebné nalepiť aspoň 6 vrstiev papiera.
5.Po zaschnutí lepidla fóliu odstránime.
6.Zhotovené misky môžeme natrieť temperovými farbami.
7.Môžu slúžiť ako dekoratívne predmety alebo môžu mať úžitkový charakter.
8.Zhotovené predmety budú predstavené všetkým žiakom školy na edukatívno-prezentačno-súťažnej akcii pri príležitosti Dňa zeme; rodičom žiakov počas dňa otvorených dverí a taktiež širokej verejnosti počas osláv 20.výročia založenia školy.
C.HODNOTENIE AKTIVITY:
Aktivitu hodnotíme veľmi pozitívne. Žiaci predložili zaujímavý návrh na recykláciu starého papiera a prakticky ho zrealizovali. Kladne posudzujeme metódu aktivity - partnerské vyučovanie, spoluprácu žiakov 9. ročníka s mladšími spolužiakmi.
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Aktivita sleduje vhodné a žiadúce ciele,vhodne zapája žiakov do činnosti a facilituje ich spoluprácu medzi ročníkmi a prináša reálne výsledky práce. Do budúcnosti odporúčame prepojiť aktivitu viac s témou šetrenia energie v reálnom živote a škole."