Hlási sa Energo štúdio!
Autor: Mgr.Darina Drusová
Škola: ZŠ sv. Dominika Savia, Dubnica nad Váhom
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Výchova umením, Matematika, Informatika, Geografia, Občianska náuka, Prírodoveda, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: do 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Scenár diskusnej relácie, videokamera, kulisy televízneho štúdia; model pasívneho ekologického domu, model ekologickej koreňovej čističky odpadových vôd, model biomasovej kotolne, model ekologickej sušiarne ovocia a veterných generátorov.
Cieľ
1. Rozšíriť vedomosti žiakov o energii a jej jednotlivých druhoch. 2. Formovať vzťah žiakov k šetreniu energiou a využívať všetky možnosti jej úspor; obohacovať poznatky žiakov o najnovšie zistenia v oblasti alternatívnych prírodných obnoviteľných zdrojov energie; ochrany prírody a životného prostredia. 3. Rozširovať komunikačné schopnosti, rečové zručnosti žiakov a uplatňovať zásady správneho vedenia dialógu. 4.Uplatňovať medzipredmetové vzťahy a implementovať prierezové témy.
Metodický postup
Aktivita je realizovaná vo virtuálnom televíznom štúdiu formou diskusnej techniky v relácii "Hlási sa Energo štúdio!"
Daná relácia sa zameriava na rozbor otázok súvisiacich s energiou a s prezentáciou najnovších a najmodernejších poznatkov v tejto oblasti; rozoberá problematiku a možnosti úspor energie; poukazuje na zdravý životný štýl a na dôsledky klimatických zmien.
Do televízneho štúdia sú pozvaní žiaci základnej školy, ktorí dôsledne realizujú úsporné energetické opatrenia a svoje skúsenosti, rady a nápady prezentujú pred televíznou kamerou televíznym divákom. Televíznych divákov informujú o najmodernejších poznatkoch o alternatívnych zdrojoch energie; o najnovších trendoch v oblasti zdravého životného štýlu; poukazujú na klimatické zmeny a s nimi súvisiace následky pre ľudstvo; televíznym divákom podávajú podrobnú informáciu o energetickom štítku; predstavia reportáž o teplárni na biomasu - drevnú štiepku v neďalekom meste v Novej Dubnici; vyzdvihujú potrebu ochrany prírody a životného prostredia.
Hodnotenie aktivity:
Realizovaná aktivita sa u žiakov stretla s veľkým ohlasom. Žiaci veľmi radi dialogizujú literárne texty a majú skúsenosti aj s dramatizáciou a s vystúpeniami v divadelných hrách. Zvolená forma dialógu prispela k upevneniu ich rečových zručností a komunikačných schopností a obohatila ich vedomosti o aktuálnu problematiku energetickej úspornosti a k zamysleniu sa nad potrebou ochrany prírody a životného prostredia.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Kvalitné spracovanie témy nielen po obsahovej, ale aj technickej stránke v aktivite, pri ktorej žiaci pracujú so zaujímavými a modernými nástrojmi (práca s videom)."