Energeťáčik
Autor: Mgr.Darina Drusová
Škola: ZŠ sv. Dominika Savia, Dubnica nad Váhom
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Výchova umením, Informatika, Geografia, Občianska náuka, Pracovné vyučovanie
Vek: 12+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Počítač, výkresy, pastelky, voskovky,temperové,vodové a anilínové farby,gélové perá,kartónový papier, krepový papier.
Cieľ
1.Oboznámiť žiakov s druhmi energie, s delením prírodných energetických zdrojov. 2.Viesť žiakov k uvažovaniu nad otázkami súvisiacimi s úsporami energie a nad hľadaním spôsobov šetrenia energiou. 3.Podporovať u žiakov samostatnosť pri riešení zadaných problémových úloh, podporovať ich nápaditosť, kreativitu a vlastnú tvorbu. 4.Rozvíjať komunikačné zručnosti a vyjadrovacie schopnosti žiakov;upevňovať zásady správnej štylizácie a gramatickej stavby textu;rozvíjať estetické cítenie žiakov.
Metodický postup
Zapojenie žiakov: Do tvorby školského časopisu sa zapojili žiaci 5.-9.ročníka.
Postup realizácie aktivity:
Rozdelenie žiakom jednotlivých úloh a zadanie tém na spracovanie podľa ročníkov; vymenovanie redakčnej rady.
5.ročník - tvorba pexesa predstavujúceho správne a nesprávne energetické činnosti; kreslenie 2 obrázkov zobrazujúcich protiklady správnych a nesprávnych postupov pri šetrení energiou.
6.ročník - tvorba komiksu založenom na ceste za pokladom - zemným plynom.
7.ročník - spracovanie teoretických poznatkov o prírodných energetických zdrojoch a druhoch energie; spracovanie návrhov na úsporu energie.
8.ročník - spracovanie súťažno-zábavnej časti časopisu - tvorba doplňovačiek, rébusov, osemsmeroviek na tému energia; zodpovednosť za výtvarnú a ilustračnú zložku časopisu.
9.ročník - spracovanie príspevkov o triedení odpadu a druhotných surovín; zodpovednosť za štylizáciu príspevkov a ich jazykovú korektúru.
Hodnotenie aktivity:
Tvorba príspevkov do školského časopisu žiakov veľmi zaujala. Vytvorili hodnotné literárne i výtvarné práce, ich nápaditosť a činorodosť sa prejavila aj pri tvorbe zábavných a súťažných úloh.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Na aktivite oceňujeme komplexnosť,spracovanie témy a rozdelenie kompetencií pri príprave časopisu medzi skupiny žiakov niekoľkých ročníkov. V metodickom materiáli by ešte mohol byť popísaný spôsob, akým vyučujúci môže žiakov motivovať k práci na časopise."