Model ekologického pasívneho domu s priľahlými objektmi a s publikáciou
Autor: Mgr.Darina Drusová
Škola: ZŠ sv. Dominika Savia, Dubnica nad Váhom
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Výchova umením, Matematika, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Kartónový papier, krepový papier, špajdle, bambusové paličky, temperové a anilínové farby,výkresy, lepidlá, lepiaca tavná pištoľ.
Cieľ
1.Rozvíjať vedomosti a poznatky žiakov v otázkach šetrenia energiou a ochrany životného prostredia. 2.Oboznámiť žiakov s najnovšími i najmodernejšími trendmi, poznatkami a technológiami v šetrení energiou a poukázanie na možnosti jej úspor. 3.Rozvíjať samostatné, aktívne a kritické myslenie žiakov, podporovať ich kreativitu, nápaditosť, flexibilitu, technickú tvorivosť. 4.Upevňovať medzipredmetové vzťahy,uplatňovať projektovú formu vyučovania a implementovať prierezové témy.
Metodický postup
Cieľom projektového vyučovania bolo vytvoriť ekologický komplex , pri výstavbe ktorého boli použité najnovšie poznatky, najmodernejšie a najekologickejšie spôsoby i technológie uplatňujúce šetrenie energiou a chrániace životné prostredie. Na základe nadobudnutých teoretických vedomostí žiaci najskôr spracovali náučnú publikáciu.
Základom technickej časti projektového vyučovania bolo skonštruovanie trojrozmerného modelu ekologického a ekonomického pasívneho domu,ktorý sa vyznačuje vnútorným komfortom, zdravou mikroklímou, vysokou kvalitou a nízkymi prevádzkovými nákladmi.
Žiaci vytvorili aj priľahlé objekty a doplnky:
1.Kotolňa na biomasu
2.Drevená sušiareň ovocia
3.Koreňová čistiareň odpadových vôd
4.Ekologické verejné osvetlenie
5.Veterné generátory
6.Slnečné kolektory
Uskutočnenú aktivitu hodnotíme veľmi pozitívne. Zapojili sa do nej žiaci 9.ročníka, ktorí sa oboznámili nielen s najnovšími a najmodernejšími poznatkami, trendmi a technológiami v oblasti šetrenia energiou, ale uvedomili sa aj dôležitosť uplatňovania ekologického princípu a ochrany životného prostredia.
Vysoko hodnotíme schopnosť žiakov spracovať nadobudnuté poznatky verbálne -vytvorením knižnej náučnej publikácie a taktiež prakticky - spracovaním trojrozmerných modelov.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Aktivita, ktorá rozvíja u žiakov viaceré zručnosti a schopnosti. Ide o inovatívny spôsob ako žiakom pri aktívnom a praktickom riešení úlohy priblížíť tému šetrania energie a ochrany životného prostredia využívaním najmodernejších technológií."