Energo záložky
Autor: Ing. Iveta Petíková
Škola: Súkromná základná škola s materskou školou pre žiakov a deti s autizmom, Košice 2 - Myslava
Predmety: Fyzika, Výtvarná výchova, Prírodoveda, Etická výchova, Pracovné vyučovanie
Vek: 6+
Trvanie: do 30 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Tvrdý papier, kresliace potreby - farbičky a fixy, farebný papier, lepidlo, nožnice
Cieľ
Cieľom je rozvíjanie jemnej motoriky výrobou záložiek, docieliť uvedomelý prístup žiakov k šetreniu energiou a rozvíjať vedomosti o možných zdrojoch a formách energie.
Metodický postup
1. Žiaci sa v úvode porozprávali s učiteľom o rôznych druhoch energie a o možnostiach úspory v škole, v domácnosti a celkovo v živote, pričom využili poznatky ktoré získali v prírodovedných predmetoch, hlavne z predmetu fyzika. Zároveň rozvíjali aj svokje komunikačné schopnosti nakoľko okrem predstavivosti a tvorivosti majú deti s autizmom problémy aj v oblasti komunikácie. Na pracovnom vyučovaní si vyrábali energo-záložky.
2. Z tvrdého papiera si s pomocou učiteľa (keďže niektorí majú problém so strihaním) vystrihli formát záložky
3. Žiaci si nakreslili vlastné záložky rôznou technikou niektorí s pomocou a usmernením učiteľa
4. Žiaci potom v rámci triedy diskutovali čo nakreslili na záložku a vysvetlili svoj motív.
5. Zo záložiek sa urobila výstavka pre všetkých žiakov školy, učiteľov a rodičov. Potom si žiaci rozdelili záložky a používajú ich v svojich školských učebniciach.
Táto aktivita podnietila k žiakov k aktívnejšiemu prístupu šetrenia energiou a o tomto probléme sa porozprávali aj doma z rodičmi.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Pozitívom aktivity je prepojenie viacerých činností, s dobrou aktivitou detí. Do budúcnosti by bolo potrebné navrhnúť nejakú aktivitu súvisiacu viac so zadanou témou."