Ekoreklamy - LEGO animácie
Videá
Autor: Mgr. Lenka Hudecová
Škola: Základná škola, Lieskovec
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Výtvarná výchova, Informatika, Pracovné vyučovanie
Vek: 8+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: program Revelation Sight and Sound, Lego, podložka, postavičky, web kamera, mikrofón, osvetlenie, kulisy
Cieľ
Rozvíjanie kľúčovej kompetencie k učeniu - tímová spolupráca, pozície v tíme a zodpovednosť, zamýšľať sa nad problémom a formulovať vlastné názory a postoje...rozvíjanie kľúčovej kompetencie k riešeniu problémov - obhajobu vlastných postojov a rozhodnutí, rozvoj zručnosti, logiky, predstavivosti, vytvorenie finálneho produktu krok po kroku. Osloviť k hodnotám verejnosť a zamýšľať sa nad problematikou ekológie prostredníctvom inovatívnych metód a foriem vzdelávacieho procesu.
Metodický postup
Cieľom bolo vymyslieť a vytvoriť reklamné spoty na štyri druhy energie a spracovať ich pútavou formou pre spolužiakov a verejnosť. Konkrétne únik tepla, plytvanie vodou, šetrenie elektrickej energie, recyklácia odpadu.
Do projektu boli zapojení žiaci druhého až štvrtého ročníka ZŠ - tútorské vzdelávanie členovia krúžku Počítačoví kamaráti a na hodinách IFV, SJL, VYV...
Projekt sme rozdelili do niekoľkých častí:
1. Vymysli príbeh spotu, hlavnú myšlienku. Diskusia a výber najlepších nápadov a rozvíjanie príbehu
2. Proces možnej realizácie, výber formy a predstavy dejovsti, rozdelenie rolí v skupine
3. Príprava scenára, tvorba kulís- pozadia, techniky, stavba kulís z Lega
4. Animácia (príručka programu od strany 81.) Fotenie jemných pohybov postavičiek, rozbor dejovosti napr. ako prejsť dverami, zapnutie televízora, chodenie, únik mincí z okna... Dobre jednotlivé sekcie ukladať do priečinkov a správne pomenovať.
5. Scenár dialógov postavičiek a dotvorenie zvukových efektov
6. Nahrávanie zvukov a dabovanie postáv príbehov, tituliek
7. Vytvorenie finál videa, spojenie obrazu a zvuku
Projektové vyučovanie žiakov učí samostatne a tvorivo pracovať, plánovať vlastnú prácu a prekonávať prekážky, pracovať s informáciami, spolupracovať, komunikovať, hodnotiť svoju prácu a prácu svojich spolužiakov. Ponúkli sme im novú cestu k poznatkom, prostredie, v ktorom prebieha efektívnejšie, kvalitnejšie a alternatívnejšie vzdelávanie formou hrových činností.
Vypracovala: Mgr. Hudecová Lenka
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Super, nápaditá, inovatívna a netradičná aktivita. Veľmi oceňujeme rozvíjanie nových zručností a prácu s programom. Výstup je veľmi pekný. Otázny je rozsah získaných informácií o šetrení energiou a dopad na prax."