Spotrebovaná elektrická energia
Autor: Mgr. Kornélia Kimijanová
Škola: Zakl. škola F. E. Scherera, Piešťany
Predmety: Fyzika
Vek: 13+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: Rádio, televízia, CD prehrávač, počítač
Cieľ
Porovnať spotrebovanú elektrickú energiu pri počúvaní hudby cez rôzne prehrávače, ktorý z nich má najnižšie prevádzkové náklady.
Metodický postup
Pretože žiaci radi počúvajú hudbu, zvolili si túto tému a zaujímalo nás z akého zdroja je počúvanie hudby najlacnejšie.
Učili sme sa počítať príkon a spotrebovanú elektrickú energiu, a tak si žiaci doma zistili potrebné údaje k výpočtom. Na vyučovacej hodine boli rozdelení do skupín a pracovali samostatne. Prišli k záveru, že najlacnejšie sa hudba počúva z rádia.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Projekt s netradičnou, dobrou a osožnou aktivitou. Oceňujeme dobrý a zaujímavý spôsob vzbudenia záujmu o danú tému. Tento projekt by si však vyžadoval väčšiu aktivitu žiakov, ktorá je v tomto projekte nejasná."