A bolo svetlo
Autor: Ing. Marta Lajčinová
Škola: Základná škola Trstená, Trstená
Predmety: Fyzika, Biológia, Výchova umením, Telesná výchova, Pracovné vyučovanie
Vek: 12+
Trvanie: do 45 minút
Miesto: Trieda, Exteriér
Pomôcky: V exteriéri - kamene, raždie V interiéri - kuchynské spotrebiče, počítače, osvetlenie mesta
Cieľ
Cieľom tejto situačnej hry bolo spoznať a uvedomiť si genézu používania elektrickej energie, uvedomiť si pominuteľnosť konečných zásob energie a úsilie ľudstva uvažovať nad alternatívnymi zdrojmi.
Metodický postup
Na hodinách prírodovedných predmetov sme sa zoznamovali s pojmami energia, obnoviteľné a konečné zdroje energie a úlohy, ktoré stoja pred nami v budúcnosti - vyriešiť, ako budeme získavať osvetlenie, médium na pohon motorových vozidiel, teplo a iné záležitosti, ktoré sú v súčasnosti závislé na neobnoviteľných zdrojoch energie - rope a zemnom plyne, rádioaktívnych prvkoch a uhlí. Na základe uvedeného skúmania sme spolu so žiakmi vytvorili scenár situačnej hry, ktorá sa odohráva bez slov.
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Originálna, veľmi kreatívna a užitočná aktivita. Výborným výstupom je video. Video je vtipné, pekné a nápadité. Otázny je rozsah získaných vedomostí a dopad na správanie v praxi. Do budúcnosti odporúčame viac súvislosti sa danou témou."