Brankova fontána
Autor: Mgr.,Galina, Čajková
Škola: Základná škola Mirka Nešpora, Prešov
Predmety: Fyzika, Biológia, Pracovné vyučovanie
Vek: 13+
Trvanie: do 10 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: čerpadlo, biele kamienky,horniny,kameň s vyvŕtaným otvorom,umelé rastliny,ulita,voda, starý kvetináč
Cieľ
Cieľom je pochopenie recyklácie a jej významu pre ochranu životného prostredia a prezentáciu tejto myšlienky názorným príkladom
Metodický postup
V rámci aktivity "Zo starého nové"zameranej na drobnú recykláciu odpadových a nepotrebných materiálov z nich žiak vyrába novú funkčnú vec. V tejto prezentácii sme sa dozvedeli ako žiak vyrobil izbovú fontánu. Tu je jeho popis, počas ktorého predviedol aj samotný výrobok.
" Fontána sa skladá z kamienkov, hornín, umelých rastlín, kvetináča a veľkeho kameňa s vyvŕtaným otvorom pre prúd vody. Biele kamienky pochádzajú so starého akvária. Kamienky a rastliny som premyl. Kvetináč sa zvýšil mamke pri presádzaní kvetov. Kameň s otvorom je so starej fontány, ktorú mal dedo. Kamene som našiel vonku. Čerpadlo som si samostatne kúpil asi za 12 €
Všetko som najprv umyl. Do kvetináča som nasypal vrstvu kamienkov do výšky 2cm. Potom som vložil čerpadlo už s pripojeným kameňom ,dosypal všetky kamienky z akvária. Do takmer hotovej fontánky som vložil rastliny a väčšie kamene, aby to bolo estetickejšie. A nakoniec to najdôležitejšie- nalial som do nej vodu!!!
Konečná cena fontánky je 12€. Cena normálne kúpenej izbovej fontány je okolo 35€
Ušetril som 22€."
Žiak vytvoril aj krátky videozáznam a foto,aby sa mohli inšpirovať aj žiaci z iných tried.
Po ukončení jeho prezentácie pokračovali ďalšie práce.
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme výborný nápad a angažovanosť na strane žiaka, rovnako ako spracovanie a pomoc na strane učiteľa. Nejasným však je dosah aktivity na ostatných žiakov, jej vysvetlenie a prepojenie na tému šetrenia energie a uchopenosť cieľa."