Vodopanel
Autor: Mgr.,Galina, Čajková
Škola: Základná škola Mirka Nešpora, Prešov
Predmety: Slovenský jazyk a literatúra, Fyzika, Chémia, Biológia, Výtvarná výchova, Geografia
Vek: 8+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda, Exteriér
Pomôcky: veľká kartónová škatuľa,žiacke práce o vode,vhodné obrázky,modré plastové vrecia, maliarska fólia, špendlíky, horniny, papier, fixky
Cieľ
Cieľom je účinne spropagovať- v tomto prípade 22. marec- Svetový deň vody,s využitím výtvarných zručností a estetického cítenia detí
Metodický postup
Do aktivity boli zapojení žiaci od 5., 6.,7.,9. ročníka.Žiaci 5. a 9. ročníka vytvorili v rámci hodín biológie, geografie, fyziky, občianskej náuky písomné práce na tému voda, doplnené vhodnými obrázkami, prípadne illustráciami.
Žiaci 6. ročníka vybrali v rámci výtvarnej výchovy najzaujímavejšie práce a pripravili materiál na montáž panela.
Žiaci 8., 9. ročníka obalili kartónovú škatuľu modrými odpadovými vrecami,prišpendlili projektové práce , naaranžovali maliarsku fóliu, ktorá predstavuje vodopád. Našli vhodné miesto na chodbe školy, kde panel umiestnili. Tak aby upútal čo najviac ľudí a odovzdal myšlienku, o ktorú išlo, ďalej.
Žiaci sú zapojení vo všetkých fázach projektu, okrem časovej koordinácie pracujú podľa svojich predstáv.
Práca s takýmto panelom je veľmi vďačná- má priestorový aspekt, čo umožňuje na malej ploche prezentovať veľa prác a je možné rýchlo obmeniť tému podľa potreby.Umiestnenie zabezpečuje, že všetci žiaci školy prejdú okolo a všimnú si obsah prezentácie.
Šiestaci zistili, že len prvý deň sa pri ňom pristavilo viac ako 450 ľudí- žiakov, učiteľov, rodičov
Žiaci si vybrali tento spúsob prezentácie svojich prác sami ako jednu z možností.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Obrázky:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Oceňujeme angažovanosť žiakov v aktivite rovnako ako jej aplikovateľnosť na rôzne témy. Nie je však jasná prepojenosť s témou šetrenia energie v škole."