Ako šetríme s energiou
Autor: Mgr. Katarína Karaffová
Škola: Základná škola J.A.Komenského, Kolárovo
Predmety: Výtvarná výchova, Prírodoveda
Vek: 8+
Trvanie: viac ako 45 minút
Miesto: Trieda
Pomôcky: počítač, papiere, farby, perá, výkres, fixky
Cieľ
Cieľom aktivity bolo, aby žiaci osvojili a pochopili pojem "šetriť s energiou". Šíriť túto myšlienku aj ostatným žiakom. Zostaviť dotazník, rozdať a zisťovať informácie. Na konci hodnotiť.
Metodický postup
Príprava aktivity:
Pred projektom pani učiteľka ukázala žiakom, ako sa dá šetriť s energiou. Začínala sa diskusia. Každý žiak si mohol položiť otázku alebo si dodať informáciu, čo on vie o energii. Žiaci sa náhodne rozdelili do skupín (napr.: losovanie čísiel). Na základe získaných nových poznatkov každá skupina začala pracovať.
Realizácia aktivity:
Hlavná časť aktivity prebiehala v triede. Učiteľ priniesol zo sebou materiál k aktivite. Po diskusii žiakov rozdelil do skupín. Skupiny boli náhodne vytvorené. Prvá a druhá skupina si vytvorila otázky o energii pre starších žiakov. Tretia a štvrtá skupina vytvorila plagáty. Po zostavení otázok prvá a druhá skupina si vybrali spoločne tie otázky, ktoré boli podľa nich tie najdôležitejšie. Vypracované dotazníky sa rozmnožili, rozdali sa na vyplnenie. Po vyplnení sa nazbierali a žiaci vyhodnotili. Spolu s výsledkami a plagátom dali svojím rovesníkom.
Vyhodnotenie aktivity:
Dotazníky vyplnilo 47 žiakov. 0 - 4 bodov získalo 10 žiakov, 5 - 8 bodov získalo 29 žiakov, 9 - bodov získalo 8 žiakov.
Materiály potrebné na realizáciu aktivity:
Dokumenty:
Materiály dokumentujúce realizáciu aktivity:
Obrázky:
Komisia platformy
Slovné hodnotenie komisie:"Pekný nápad s dotazníkom a so spoluprácou žiakov. Do budúcnosti odporúčame sa viac zamerať na spracovanie výsledkov a následných výstupov."